برچسبهای امنیتی (هولوگرام)

انواع هولوگرام



* هولوگرام سه بعدی ( ۳D ) :

این نوع هولوگرام ها از مدلهای سه بعدی ( با همان اندازه) بوجود می آیند و ترکیبی از عمق و رنگ را نمایش می دهند.

 

* هولوگرام دوبعدی ( ۲D ) :

این برچسبها از تصاویر دو بعدی ساخته می شوند و رنگهای رنگین کمان را تحت یک محدوده وسیع از شرایط نوردهی نمایش می دهند و دارای یک لایه تصویر هولوگرام و بدون عمق می باشند.

 

* هولوگرام ترکیب دوبعدی / هولوگرام ترکیب سه بعدی ( ۲D / 3D ) :

این نوع از هولوگرام ها نیز از یک تصویر ساخته می شوند ولی زمینه و پیش زمینه آن بصورت لایه های دو بعدی جداگانه دیده می شوند، بنابراین به خوبی رنگهای رنگین کمان، عمق و حرکت را به نمایش می گذارند و به راحتی در زیر نور معمولی قابل دیدن می باشند .

 

* هولوگرام ترکیب دو بعدی و سه بعدی ( ۲D و ۳D ) :

این هولوگرام ها هم از مدلهای سه بعدی و هم از تصویر گرافیکی ساخته می شوند و نتیجه یک تصویر برجسته درخشان با المنت های مسطح قابل دیدن با هر نورپردازی می باشد.

 

* هولوگرام دوبعدی یا قالب نقطه ای ( Dot-Matrix ) :

در این نوع هولوگرام های دوبعدی تصاویر نقطه به نقطه ساخته می شوند و در نهایت هزاران نقطه در مجاورت هم تصویر نهائی را می سازند که با تغییر زاویه دید می توان هر یک از نقاط یا دسته ای از آنها را با رنگی متفاوت مشاهده نمود.کاربرد این نوع هولوگرام ها بیشتر درموارد امنیتی،کارتهای شناسائی،پاسپورتها واسناد ومدارک می باشد.

 

* هولوگرام ( Filter Image ) :

ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت آن بوسیله نور ماورای بنفش یا فیلتر مخصوص . مورد مصرف در اسناد دولتی و اسکناس .

 

* هولوگرام چند کاناله ( Flip Flop ) :

در این هولوگرام ها می توان دو یا چند تصویر مختلف را از زوایای متفاوت و با تغییر زاویه دید بصورت افقی یا عمودی مشاهده نمود.

 

* هولوگرام رنگ واقعی (True Color ) :

در این نوع هولوگرام تصویر حاصل دارای تطابق رنگی کامل و واقعی با موضوع اولیه می باشد به رنگ طبیعی خود دیده می شوند و با ایجاد فاصله ای بین زمینه و تصویر جلو، می تواند عمق را در آن مشاهده نمود و عکس به طور طبیعی و زنده منعکس می‌شود که به هیچ عنوان قابل کپی برداری نمی‌باشد .

 

* هولوگرام شفاف ( Transparent Hologram Sticker ) :

در این نوع هولوگرام از فویلهای شفاف استفاده می شود که معمولاٌ بر روی اسناد الصاق شده و به گونه ای است که متن زیر برچسب قابل مشاهده می باشد.

 

* هولوگرام تصویر متحرک ( Stereogram ) :

درواقع فیلم متحرکی می باشد که در مسیر حکاکی نور تحت تابش قرار میگیرد. این تکنیک ما را قادر می سازد تا از انسانها، حیوانات و اشیاء بزرگ هولوگرام تهیه نمائیم. در این نوع هولوگرام قابلیت پیوسته تصویر وجود دارد و کاربرد آن در موارد فانتزی، تبلیغاتی و غیره می باشد .

 

* هولوگرام ( Micro Text ) :

در این نوع هولوگرام ها، متون و تصاویر مخفی داخل هولوگرام وجود دارند که در حالت عادی و با چشم غیرمسلح به سختی قابل رؤیت هستند و فقط با ذره‌بین می توان آنها را مشاهده نمود .

 

* هولوگرام ضد سرقت ( Anti conterfeiting Hologram Sticker ) :

هولوگرام ضدسرقت (ضدجعل) خود به دو دسته طرح دار و ساده تقسیم میشود که هنگام برداشتن برچسب از روی سطح، تخریب می شود.

 

* هولوگرام با استفاده از UV :

ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت تصویر مخفی با استفاده از نور UV ممکن است .

 

* هولوگرام معمولی ( Ordinery Hologram Sticker ) :

این نوع برچسبها در هنگام انتقال از روی سطح چسبیده شده، خراب نمی شوند .

 

* هولوگرام چاپ گرم ( Hot Stamping Hologram Sticker ) :

طرح این نوع هولوگرام روی لایه نازکی از ماده ای مثل آلومنیوم که در روی آن لایه پلی استر با ضخامت کم قرارداده شده است، حک می شود. سپس توسط اعمال فشار و حرارت با ماشین چاپ گرم و به واسطه عملکرد چسب آن به صفحه کاغذ یا کارت پلاستیکی منتقل میشود و پس از آن جزء جدائی ناپذیر سطح الصاق شده گردیده و به هیچ وجه قابل جداسازی نمی باشد. کاربرد این نوع هولوگرام در موارد خاص ایمنی و اسناد و مدارک می باشد .

 

* هولوگرام با طرح های هولوگرافیکی پیچیده ( چند تایی ) :

این نوع هولوگرام ها از چند لایه تصویر تشکیل شده اند که طوری روی هم می خوابند که تشکیل یه شکل ۳ بعدی را می دهند .
امکان گردش و تغییر در این روش بسیار زیاد است و از طریق نگاه کردن از زاویه های مختلف می توان تصاویر ۲ بعدی و ۳ بعدی را مشاهده کرد . با این روش می توان طرح ها و عکس های ۲ بعدی را تبدیل به سه بعدی کرد ، به این صورت که طرح در عمق های مختلف تصویر بصورت معلق باقی می ماند . (بالا و پایین آن لایه قرار می گیرد)