چاپ و رایت CD, DVD

امروزه با توجه به استفاده روزافزون تکنولوژی، بسیاری از کاتالوگ ها و نمونه کارها به صورت دیجیتالی عرضه میگردند ویا شما محصولات دیجیتالی از قبیل نرم افزار، فیلم، دیتا و غیره دارید. مسلما شما می بایست این اطلاعات را از طریق یک لوح فشرده( mini cd, CD, DVD) به مشتریان و یا متقاضیان خود ارائه دهید.

ما به کمک شما خواهیم شتافت و اطلاعات شما را بنا به حجم اطلاعات بر روی CD ویا DVD رایت کرده و بر روی سی دی و یا دی وی دی تان طرح شما را چاپ می کنیم.

بنا به تعداد درخواستی شما نوع چاپ و رایت سی دی و دی وی دی ها متفاوت می باشد

انواع چاپ و رایت CD, DVD عبارتند از:

  1. چاپ و رایت استمپری (اوریجینال یا پشت نقره ای)
    در چاپ و رایت cd و dvd استمپری یا اورجینال، ابتدا از فایل مستر که برای تکثیر آماده شده، یک قالب از جنس نیکل تهیه می شود. در مرحله بعد، پلی کربنات (مواد تشکیل دهنده ی لوح فشرده) توسط دستگاه های تمام اتوماتیک روی طلق مخصوص CD تزریق می شود. در قسمت اصلی این فرایند قالب اسمپر، اطلاعات تکثیر را روی CD یا DVD با ضربه ای که به لوح فشرده وارد می کند حک می کند. سپس سی دی یا دی وی دی های تولید شده وارد مرحله چاپ افست یا سیلک می شوند.

    این روش تولید cd و dvd و چاپ دی وی دی و سی دی به دلیل داشتن هزینه های جانبی از قبیل فیلم و زینک و قالب استمپر در تیراژهای کمتر از ۵۰۰۰ عدد مقرون به صرفه نمی باشد.

  2. چاپ دیجیتال
    چاپ سی دی و چاپ دی وی دی به روش دیجیتال یکی از روش های چاپ روی انواع cd و dvd می باشد که بوسیله ی دستگاههای چاپ Ink Jet انجام می پذیرد. در این روش بدلیل اینکه جوهر چاپ براثر رطوبت سطح چاپ شده آسیب می بیند،  از لایه روکش UV برای تثبیت رنگ چاپ استفاده می شود.
  3. رایت داپلیکت (Duplication)
    چاپ و رایت سی دی به روش دیجیتال بصورت نرم افزاری و بوسیله دستگاه داپلیکیتور انجام می شود. این روش تکثیر سی دی و دی وی دی مناسب تیراژ کمتر از ۵۰۰۰ عدد و تنوع زیاد می باشد و توسط دستگاه های داپلیکیتور ۱به ۱۱ انجام می گیرد. سرعت عمل بالا در تیراژهای کم در مقایسه با چاپ سی دی و دی وی دی استمپری از مزایای این روش می باشد.رایت سی دی به وسیله ی دستگاه های تکثیر cd و dvd هوشمند بوده و به صورت خودکارد دیسک های ناسالم و سوخته  را از سی دی و دی وی دی هایی که سالم تکثیر شده اند، تفکیک می نماید.

 برای تماس با چاپ و تبلیغات کاسپین اینجا کلیک کنید