مثلث فروش
دوست
مشتریان، فروشنده را بهعنوان دوستی تلقی کردهاند که واقعا حتی بیشتر از فروش به آنها به عنوان مشتری، دلواپس سلامتی آنان بودهاند. هنگامیکه مشتریانتان شما را به عنوان یک دوست شخصی خودشان تلقی میکنند که صرفا برحسب اتفاق روزگار در کار تجاری فروش محصول یا خدمتی است که آنها میخواهند خریداری کنند، آنها نیز تا هنگامیکه شما آن محصول یا خدمت را عرضه میکنید نسبت به شما وفادار خواهند بود. در اینصورت تقریبا غیرممکن است که رقیب شما با قیمت یا پیشنهاد بهتر به آن مشتری دست پیدا کند.
مشتریان در این فکر بودهاند که بهترین فروشنده، یک متخصص قابلاعتماد است که هم در زمینه محصول یا خدمتی که خود او میفروشد و هم در سایر زمینهها، توصیههای خوبی دارد که به آنها کمک میکند در زندگی و کارشان بهبود یابند. هنگامیکه مشتریان، شما را برای خودشان بهمنزله یک مشاور تلقی نمودند، درنهایت به نقطهای میرسند که از هیچ جای دیگری بهجز شما خرید نخواهند کرد.
از کجا میتوانید بگویید که آیا مشتریان، شما را بهعنوان یک مشاور قلمداد میکنند یا خیر؟ ساده است. هنگامیکه رقیبتان به همراه محصول یا خدمتی مشابه با محصول یا خدمت قابلفروش شما به مشتریان میرسد مشتری شخصاً با شما تماس خواهد گرفت تا شما درباره محصول فرد رقیب به او توصیههای لازم را بنمایید. آنها میدانند که شما همیشه حقیقت را خواهید گفت و آنها را راهنمایی خواهید کرد تا بتوانند تصمیم صحیح را اتخاذ کنند. هنگامیکه مشتری با شما تماس میگیرد و درباره رقیبتان از شما درخواست توصیه مینماید بدانید که در چنین موقعیتی، چه بر اساس نتایج فروش و چه بر اساس درآمد؛ شما در حال صعود به طرف ۱۰ درصد فروشندگان حرفهای و ممتاز هستید.
مشتریان، به فروشندگان ممتاز به چشم معلمی مینگرند که به آنها یاد میدهد چگونه به بهترین شکل ممکن از محصول یا خدمتی که آنها میفروشند استفاده ببرند. بهترین فروشندگان حتی بیشتر از اینها نیز به زحمت خود میافزایند و مشتریان را در مورد زمینههای مربوطه و موضوعات جانبی وابسته به انتخاب بهترینها آموزش میدهند، در فروش مدرن، این کشف بزرگ و حائز اهمیتی است که در مدتزمان باقیمانده از حرفه شما بر روی نتایجتان اثر خواهد گذاشت.