انواع پاکت نامه

پاکت نامه محصولی است برای بسته بندی که معمولا از جنسی صاف و ساده مانند کاغذ تهیه می شود و طوری طراحی شده که یک جسم صاف مانند سربرگ را در خود جای دهد. به طور معمول پاکت نامه از برش کاغذ به یکی از سه روش زیر به دست می آید: برش نوری یا الماسی، صلیب با بازوی کوتاه و بادکی. این اشکال باعث می شوند در صورت تا شدن به طرف مرکز، یک شکل مستطیلی یا مربعی بسازند که از چهار طرف آن دارای همپوشانی با طرف مقابل است و به این ترتیب تا کردن به گونه ای باشد که آخرین تایی که باید بسته شود در سمت کوتاه پاکت باشد از آن در صنعت تولید پاکت های تجاری به عنوان جیب نام برده می شود. گرچه در اصل می توان تاخوردگی ها را در نقاطی که با هم همپوشانی دارند به یکدیگر چسباند که از این نوع معمولا برای فرستادن نامه استفاده می شود. در برخی پاکت ها از فیلیگران استفاده می شود که می توان آن را ته نقش نامید و آن عبارت است از نوشته یا علاماتی که در متن خمیر کاغذ پیدا می شود و زمانیکه پاکت را مقابل نور قرار دهیم دیده می شود.

یک aerogram به خود نامه وابسته است و هردوی آنها طوری طراحی شده اند که به منظور کاهش وزن بتوان داخل شان نوشت (پاکت سرخود). هر پاکت دست سازی، بالقوه یک کاغذ نامه است زیرا قبل از تا کردن می توان مطلب مورد نظر را در قسمتی از کاغذ که به سمت داخل پاکت تا می شود نوشت.

پاکت مورد استفاده جهت پنی انگلستان که در سال ۱۸۴۰ مورد استفاده قرار می گرفت کاغذ نامه ای موزی شکل بود اما اگر می خواستند یک نامه جداگانه در آن قرار دهند هزینه پستی همچنان یک پنی باقی می ماند. وزن محموله نباید از یک اونس (۱۳ گرم) بیشتر می شد. یک پاکت برگشتی، پاکتی است که آدرس بر آن نوشته شده و کوچکتر از پاکت اولیه بوده و در آن جای می گیرد. برخی پاکت ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوان از آنها برای نامه برگشت مجدد استفاده کرد که این کار باعث کاهش هزینه می شود چون دیگر نیازی نیست پاکت برگشتی را نیز درون نامه اصلی قرار دهید و وزن آن را زیاد کنید.

صنعت پست مستقیم از پاکت های برگشتی به عنوان مکانیزم پاسخ دهی بهره فراوان می برد. از آنجا که پاکت نامه از کاغذ ساخته می شود می توان به آن طرح یا متن دلخواهی را در امکان مورد نیاز افزود. این چیزیست که پست مستقیم مدت ها است از آن بهره می برد و همین طور به تازگی جنبش هنریست. اکثریت حدود ۴۰۰ میلیون پاکتی که در اندازه های مختلف در سراسر جهان تولید می شوند ماشینی هستند.

صنعت ساخت ماشین پاکت سازی به طور بین المللی در انحصار <<وینکلر>> و <<دوبینر>>  است.