راهنمای طراحی سربرگ

توصیه می‌کنیم برای این که سربرگ شما در چاپ، دچار افت کیفیت نشود، حتما نکات و رویه‌های طراحی زیر را مرور نموده و آن‌ها را در طراحی خود بکار بگیرید. سربرگ خود را در یکی از اندازه‌های زیر طراحی کنید، همچنین برای انجام این کار می‌توانید قالب های آماده شده سربرگ را از سایت ما دانلود کرده (در فرمت‌های PSD, Ai, CDR) و آن را مبنای طراحی خود قرار دهید.

۱) اندازه سربرگ (۲۹٫۷×۲۱) A4
۲) اندازه سربرگ (۲۱×۱۴٫۸) A5

 

رزولوشن فایل شما باید حداقل ۳۰۰ DPI پیکسل در اینچ باشد.
سیستم رنگی (Mode) فایل شما باید CMYK باشد.
حاشیه امن :از هر طرف کار ۶ میلی‌متر الی یک ۱ سانتی‌متر: قرارگیری عناصر، متون، تصاویر و لوگوها در فایل شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی محصول نهایی در چاپخانه بُرش زده می شود، تصویر و متن مورد نظرتان دست نخورده باقی بماند. به این منظور همیشه باید برخی نواحی طرح خود را که ممکن است برش بخورد (از هر طرف کار ۶ میلی‌متر الی یک ۱ سانتی‌متر)، از عناصر مهم خالی کنید و در عین حال رنگ پس زمینه را از هر طرف تا انتهای فایل ادامه دهید تا پس از برش بخشی از محصول بدون رنگ نباشد.
– از قرار دادن حاشیه در کناره‌های کار به دلیل احتمال عدم تقارن خودداری کنید.
– از به کار بردن فونت‌های کوچکتر از ۶ پوینت خودداری کنید.
– برای رنگ خط دور همه نوشته‌ها به ویژه نوشته‌های کوچکتر از ۶ پوینت از یک تک رنگ استفاده کنید.

 

فرمت فایل‌های ارسالی :

شما می‌توانید کارهای چاپی خود را در یکی از فرمت‌های زیر برای ما ارسال کنید.
TIFF, PDF, JPEG

– مناسب‌ترین ساختار برای چاپخانه و جلوگیری از تغییرات ناخواسته، فرمت PDF می‌باشد. برای این کار پس از انجام طراحی در برنامه مورد نظر، یکی از گزینه‌های Save as یا Export را انتخاب کرده، سپس در قسمت Save as type گزینه PDF را انتخاب کنید و فایل خود را ذخیره کنید و این فایل را برای ما بفرستید. در این ساختار کیفیت تصاویر حفظ شده و نوشته‌ها نیز خوانایی و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.
– رزولوشن فایل‌های JPG , TIFF حداقل ۳۰۰ دی پی آی باشد.