روند هدایای تبلیغاتی سال ۲۰۱۶

این مطلب از وبسایت ePromos.com انتخاب شده است، روند هدایای تبلیغاتی سال ۲۰۱۶ در کشورهای غربی را معرفی  می‌کند. با این وجود مطالعه آن می‌تواند برای پیش بینی روند هدایای تبلیغاتی در کشور ما نیز مفید باشد. چرا که دیده شده است سایر بسیاری از صنایع دیگر، صنعت محصولات تبلیغاتی نیز در ایران، پیرو این کشورها می‌باشد. (متن اصلی)

از ساک دستی با لوگوی چاپی گرفته تا لیوان و لباس و … گزینه‌های بسیاری برای انتخاب محصول به عنوان هدیه تبلیغاتی وجود  دارد، که می‌تواند گیج کننده باشد. در حالی که خیلی از سازمان‌ها از اقلامی معمول استفاده می‌کنند نیازی نیست که شما نیز خسته کننده و تکراری عمل کنید. اگر نگاهی به اقلام تبلیغاتی شرکت‌هایی مانند گوگل بیاندازید می‌بینید که هیچگاه از انواع تکراری آن استفاده نکرده‌اند. در ادامه ۷ مورد محصولاتی آورده شده که شاید بتوان گفت روند هدایای تبلیغاتی در ۲۰۱۶ به سمت آن‌ها سوق پیدا کرده است:

۱- صندلی‌های بادی:

احتمالا کم و بیش این صندلی‌ها را در خانه و بیرون دیده باشید: کنار زمین بازی، شب هنگام فیلم تماشا کردن، موقع بازی کودکان با x-Box و یا هر جایی که نیاز به یک صندلی سبک و راحت باشد. با توجه به قابلیت‌های موجود در صنعت چاپ، امکان ثبت لوگوی شما بر این محصولات وجود دارد. در این صورت یک بنر بزرگ با نام نشان خود را نزد مشتری خواهید داشت. به گفته‌ی eProoms بسیاری از دریافت کنندگان آن از اینکه یک نوع مبلمان جالب در دفتر یا خانه‌شان اضافه شده است ابراز خواشحالی کرده‌اند. قابل حمل بودن، مقاومت در برابر آب، ماندگاری و سهولت در آماده‌سازی چند مورد از مزایای چنین محصولاتی به عنوان هدایای تبلیغاتی است. هنگام جمع شدن نیز تنها قسمت باد آن باز شده و هوا خالی گردیده و در یک کیف مخصوص تا می‌شوند. لوگوی شما می‌تواند علاوه بر صندلی بر روی کیف آن نیز چاپ شود. فیلم زیر نشان دهنده سادگی در باد کردن صندلی برای نشستن است:

۲- ظروف نوشیدنی عایق (فلاسک‌های تبلیغاتی):

محصول دیگری که می‌توان گفت روند هدایای تبلیغاتی را نشانه رفته است، ظروف نوشیدنی عایق می‌باشد. این محصولات علاوه بر ظاهری شیک و زیبا بسیار کاربردی نیز هستند. تا جایی که می‌توان گفت هر کسی با دیدن آن‌ها دوست دارد یک نمونه داشته باشد. بسته به کیفیت ساخت محصول، این ظروف قابلیت نگهداری یخ را تا ۲۴ نیز دارند.

در صورتی که بین دو دیواره‌ی فلاسک به خوبی خلا ایجاد شده و درب آن نیز آب‌بندی شده باشد، انتقال حرارت بین مایع نوشیدنی و هوای بیرون به حداقل می‌رسد. این محصولات در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها تولید و عرضه می‌گردد. در صورت ارائه این هدیه تبلیغاتی با لوگوی خود به مخاطبان، هنگام ورزش، پیک نیک و حتی در محل کار، می‌توانید در کنار آن‌ها باشید.

۳- عینک‌های واقعیت مجازی (Virtual Reality):

جالب است بدانید که عینک‌های واقعیت مجازی دیگر محصولی فقط برای آیندگان نیستند. امروز شما می‌توانید لوگوی خود را بر انواع ارزان قیمت این محصولات درج کنید تا مشتریان به کمک هدیه تبلیغاتی شما گشت و گذار در هر جای دنیا را در خانه خود تجربه کنند. در این نوع از عینک‌های واقعیت مجازی، محلی برای قراردادن گوشی هوشمند شما وجود دارد که آن را تبدیل به ابزار واقعیت مجازی خواهد کرد.

عینک واقعیت مجازی

۴- اسپیکرهای بلوتوثی:

تکنولوژی بلوتوث مدت‌هاست که در حال تبدیل اقلام سیمی به محصولاتی از رده خارج است. وقتی مشتریانتان به دنبال صدایی بلند و با کیفیت از گوشی‌های موبایل خود هستند، اسپیکری که به عنوان هدیه تبلیغاتی به آن‌ها داده‌اید می‌تواند شما را تبدیل به قهرمان شادی‌های آن‌ها کند. چنین هدیه‌ای در نظر مخاطب نیز از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود. این محصولات در اشکال، رنگ‌ها و کیفیت‌های بسیار متنوعی وجود دارند که بسته به بودجه و دریافت کننده آن می‌توانید انتخاب کنید.

اسپیکر بلوتوثی

۵- دست‌بند تندرستی:

این محصولات را می‌توان به عنوان پیشرو در روند هدایای تبلیغاتی تکنولوژیک برای تندرستی معرفی کرد. با توجه به قیمت نسبتا بالای آن، چنین محصولی می‌تواند یک هدیه مناسب با لوگوی شما برای مدیر ارشدی باشد که اطلاع دارید به ورزش و تندرستی اهمیت می‌دهد.

دست‌بند تندرسی علاوه بر ثبت زمان، فاصله طی شده را محاسبه نموده و کالری مصرف شده را نمایش می‌دهد. اگر می‌خواهید نشان دهید که سازمان شما به فکر تندرستی مشتریان است و به روز می‌باشد، شاید چنین دست‌بندی بهترین گزینه تبلیغاتی شما باشد.

دست‌بند تندرستی

۶- ابزارهای شارژ موبایل:

امروزه میزان شارژ باتری موبایل حکم میزان عمر باقی‌مانده افراد را دارد. فارغ از کاری یا شخصی بودن تلفن همراه، وابستگی بسیاری بین مردم به موبایل وجود دارد. با کمک چنین روندی که در استفاده از این ابزارهای تکنولوژی ایجاد شده است، می‌توان یکی دیگر از اعضای اصلی روند هدایای تبلیغاتی را برای سال‌های اخیر حدس زد.

ابزارهایی که برای شارژ موبایل تولید می‌شوند، مانند: شارژر USB داخل ماشین، کابل شارژر ۱ به ۳ با سری‌های مختلف و پاوربانک‌ها. می‌توان این محصولات را با لوگوی خود بر روی آن به صورت تکی یا یک کیت کامل به مشتریان وفادار خود بدهید تا قدردانی خود را از آن‌ها نشان دهید. توجه کنید که سرعت شارژ یک شارژر ۲٫۱ آمپر دو برابر مدل‌های یک آمپر آن خواهد بود. در صورت دادن چنین هدیه‌ای در بسیاری از مواقع جان مشتریا خود را نجات خواهید داد!

۷- مونوپاد:

با اینکه چند سالی از حضور مونوپادها می‌گذرد همچنان در روند هدایای تبلیغاتی حضور دارند. دادن چنین هدیه‌ای شما را هنگام ثبت لحاظ ماندگار مشتریان، به یاد آن‌ها خواهد انداخت. مونوپادها معمولا در دو مدل بلوتوث دار و کابلی ارائه می‌شوند که مدل اول معمولا قیمت بالاتری دارد. برند یونتنگ (Yunteng) در ایران بسیار مطرح می‌باشد.

در نهایت باید توجه کرد که انتخاب یک هدیه‌ی تبلیغاتی فرآیندیکاملا تخصصی است که باید بر اساس پارامترهایی نظیر سن، جنسیت، سازمان و در مراحل حرفه‌ای‌تر علایق هر مشتری به تنهایی، صورت پذیرد. به همین علت صرف اکتفا به دنبال کردن روند هدایای تبلیغاتی و همچنین توصیه‌های فروشندگان بدون دانش توصیه نمی‌شود. انجام چنین کاری، در صورتی که مانند هر فعالیت بازاریابی دیگری به دنبال حداکثر کردن بازگشت سرمایه باشید، نیازمند مشاوره با کارشناسان بازاریابی و تبلیغات می‌باشد.