چاپ و طراحی کارت ویزیت

چاپ و طراحی کارت ویزیت | انواع کارت ویزیت |چاپ دیجیتال کارت ویزیت

کارت ویزیت به منظور شرح مختصر حوزه فعالیت، محل کسب و … مورد استفاده شرکت‎ها‎ و موسسات قرار می‎گیرد. به عبارتی کارت ویزیت تابلوی ماندگار شرکتها در دست مشتریان است که دارای انواع مختلفی می‎باشد

url

نکاتی در رابطه با چاپ و طراحی کارت ویزیت

۱- انتخاب سایز کارت ویزیت

ابتدا باید ابعاد و روش چاپ کارت ویزیت مشخص شود. به طور معمول سایزهای ۸۴ * ۵۵ میلیمتر برای طراحی کارت ویزیت انتخاب می‎شود اما بهترین سایزی برای طراحی تصاویر بر روی کارت ویزیت ۱۰۳۹ در ۶۹۷ پیکسل می‎باشد. اگر تصاویر بکار رفته در طرح حداقل ۳۰۰ پیکسل بر اینچ باشند، کیفیت کار بهتر خواهد شد. نکته ای که در طراحی اندازه و سایز کارت ویزیت باید مورد توجه قرار گیرد اینکه کارتهایی که حالت کشیدگی و مستطیل دارند، جذابیت بیشتری برای مشتریان دارند. کارت ویزیت در وضعیت برش نخورده باید دارای ابعاد ۴/۸*۸/۶ سانتیمتر باشد.

۲- تعیین محل برش

در حالتی که در طراحی کارت ویزیت زمینه را سفید انتخاب نکرده‎اید، حتما فضایی را برای برش احتمالی در نظر بگیرید. برای اطمینان از آسیب ندیدن طرح اصلی یک حاشیه ۳ میلیمتری از هر طرف کارت با رنگ زمینه کارت را خالی بگذارید و اطلاعات مهم را در این بخش از طراحی کارت ویزیت قرار ندهید.

۳- عدم استفاده از خط حاشیه

در هنگام طراحی کارت ویزیت به هیچ عنوان نباید از خط حاشیه استفاده نمود. ممکن است خط حاشیه در طرح اولیه زیبا بنظر برسد اما در برش نهایی ممکن است به دلیل خطای دستگاه‎ها‎ی برش، حاشیه از اطراف کارت یکسان نبوده و کل طراحی کارت ویزیت را تحت تاثیر قرار دهد.

۴- انتخاب رنگ مناسب برای طراحی کارت ویزیت

انتخاب رنگها نقش مهمی در طراحی‎ها‎ ایفا می‎کند که طراحی کارت ویزیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. رنگ‎های جذاب و شارپ می‎توانند توجه افراد را به کارت ویزیت جلب نمایند. یکی از نکاتی که در انتخاب رنگها باید مد نظر قرار داد همخوانی میان رنگ‎ها‎ می‎باشد.

هنگام طراحی رنگ کارت ویزیت بر اساس CMYK صورت می‎گیرد. در CMYK رنگ سفید توسط کاغذ چاپ تامین می‎شود و امکان ساخت رنگ سفید نیست. چنانچه تنظیمات برنامه بر روی RGB رنگ کارت ویزیت براساس خواست مشتری نخواهد بود. در سیستم RGB رنگ سفید با ترکیب سبز، آبی و قرمز ساخته می‎شود، اگر طراحی کارت ویزیت را با RGB صورت گیرد نتیجه طرح بعد از چاپ چیز متفاوتی خواهد بود.

۵- متن شما باید خوانا باشد

گاهی خوانا نبودن نوشته‎ها‎ی روی کارت ویزیت که یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت به شمار می‎رود، کارایی آن را به کل از بین می‎برد. این مشکل در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن و یا استفاده از سایه‎ها‎ برای چاپ می‎باشد. اطلاعاتی همچون نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آنها را پیدا کند.

۶- درج تمام اطلاعات بر روی کارت ویزیت

درج تمامی اطلاعات مورد نیاز مشتریان در پشت و یا در طراحی کارت ویزیت موجب افزایش تاثیرگذاری آن می‎شود. مهمترین مطالبی که باید در روی کارت ویزیت قرار گیرد عبارت است از نام شرکت، زمینه کاری، اطلاعات تماس شامل شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه‎ها‎ی اجتماعی و کد QR که یکی از راه‎های مناسب برای انتقال سریع اطلاعات تماس مانند آدرس سایت است و می‎تواند شخصیت حرفه‎ای به شرکت و طراحی کارت ویزیت ببخشد.

۷- ذخیره فایل طراحی کارت ویزیت

بخش مهم و پایانی چاپ کارت ویزیت، ذخیره صحیح فایل است که ذخیره نادرست موجب هدر رفتن زحمایت می‎شود. فرمتی که برای ذخیره کارت ویزیت انتخاب می‎شود، Tiff است. اگر چه برخی از فرمتهای Jpg یا PNG استفاده می‎کنند اما این کار ممکن است حاشیه‎ها‎ را کمی بی‎کیفیت کند

سفارش آنلاین