تبلیغات چیست؟

تبلیغات

تبلیغات، آگهی و آگاه سازی در زمینه معرفی و بیان مزایای یک محصول و یا یک خدمت مشخص برای فروش آن به مخاطب بوده که به روش ها و وسیله های مختلف به جامعه ی هدف داده می شود.
امروزه تبلیغات نقش بسیار مهم ومؤثری در میزان فروش و سود و ضرر یک شرکت بازی می کند و اساساً نقش حیاتی در روند کاری یک شرکت تولیدکننده و یا خدماتی دارد.
در دوره ای که در آن زندگی می کنیم تبلیغات، طیف گسترده ای را در بر گرفته و روش های ارائه آن بسیار متنوع و غالباً بسیار خلاقانه می باشد.
روزنامه ها، مجلات، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات فضاهای خارجی، فضاهای داخلی، تبلیغات در فضای مجازی، سایتهای اینترنتی، اپلیکیشن های تلفن همراه و گجت ها، ایمیل مارکتینگ، پیامک های تبلیغی و بسیاری راه های دیگر برای رساندن نام یک محصول وجود دارد که بیشتر متخصصان تبلیغات و بازاریابی ازآن استفاده می کنند، ولی در این میان نکته ی بسیار مهم و تعیین کننده، خلاقیت و ابتکار در روش تبلیغ و ایده است که باعث ماندگاری و موفقیت یک تبلیغ و به تبع آن افزایش فروش یک محصول می گردد.
در یک عکس تبلیغاتی مهمتر از برخورداری از کیفیت بالا، مؤلفه ی تبلیغاتی بودن عکس یعنی جذابیت و خلاقیت و به طور خلاصه خیره کنندگی عکس است زیرا در تبلیغات بدیهی است که هدف قانع کردن مخاطب محصول یا خدمت مورد تبلیغ برای خریداری آن است.
در این نوع تبلیغات شرکت تولیدکننده غالباً در کنار عکس تبلیغاتی که خود باید رسانای پیام ایده باشد، نیازمند نوشته ای کوتاه و مرتبط با محصول برای انتقال سریع تر پیام در نگاه اول مخاطب است که این نوشته می تواند یک شعار تبلیغاتی، شعار شرکت تولیدکننده، مرتبط با محصول و مزایای آن و… باشد.
برای جمع بندی می توان به این نکته اشاره کرد که حیات یک شرکت، یک تولیدکننده و … در گرو فروش محصول وفروش محصول در گرو تبلیغات کافی و مناسب آن محصول است و در واقع کمپانی های بزرگ تولیدکننده در سرتاسر جهان سود وزیان خود را مدیون نوع و حجم تبلیغات خود می باشند.