تمام اطلاعاتی که در رابطه با تولید یک کاتالوگ باید بدانید

کاتالوگ چیست:

کاتالوگ مجموعه ه‏ای دسته بندی شده برای نمایش دادن محصولات یک شرکت می‎باشد. مصرف کنندگان و مشتریان از طریق کاتالوگ می‎توانند با محصولات آشنا شوند و از طریق آدرس وب سایت، شماره تماس، محل استقرار شرکت و … نیز با شرکت ارتباط برقرار نمایند و نظرات و پیشنهادات خود را به مدیران شرکت انتقال دهند.

کاتالوگ یک روش مناسب برای بازاریابی است که از طریق آن می‎توان محصولات را در مقابل مخاطبان قرار داد. در کاتالوگها تصاویر محصولات به همراه توضیحات مفید و کاملی از نحوه استفاده، مزایا و موارد مصرف محصولات در اختیار مشتریان قرار می‎گیرد. از این رو چاپ کاتالوگ اهمیت زیادی پیدا می‎کنند. شاید ابتدا طراحی تصاویر و نحوه چیدمان آنها، قرار دادن متون در زیر هر یک از تصاویر و به طور کلی طرحی که براساس آن کاتالوگ شکل می‎گیرد، از چاپ کاتالوگ بااهمیت تر باشد، اما همه این موارد به شرطی به درستی انجام می‎شود که در مرحله چاپ نیز بدون ایراد انجام شود.

 

برای چاپ کاتالوگ نیاز به رعایت نکات و مواردی است که در انتشارات و چاپخانه‎ها‎ی باید مد نظر قرار بگیرد. در زیر به این نکات اشاره می‎کنیم:

  • شرح مختصری از عملکرد و فعالیت‎ها‎‎‎ی کارخانه تولیدی ارائه شود.
  • تصاویری که برای چاپ استفاده می‎شوند باید متناسب با محصولات باشند.
  • توصیه می‎شود تمامی امتیازات و رتبه‎ها‎‎‎ی کاری کارخانه تولیدکننده درج شود.
  • دقت در چاپ تمیز و بدون پخش شدن رنگ نیز اهمیت زیادی در زیبایی کاتالوگ دارد.
  • مطالب و متونی که به منظور شرح محصولات ارائه می‎شود باید متناسب با درک مخاطبان عنوان شود.
  • از فونتهای خوانا، مرتب استفاده و فاصله خط‎ها‎ و سایز نوشتار به هنگام درج مطالب در کاتالوگ رعایت شود.
  • کانالهای ارتباطی مصرف کنندگان با مشتریان از قبیل آدرس، تلفن، ایمیل برای قراری ارتباط مخاطبان با شرکت درج شوند.

 

از آنجایی که کاتالوگ‎ها‎ باید به صورت تمام رنگی و با کیفیت عالی و با درج تصاویر صورت بگیرد، انتخاب نوع چاپ برای کیفیت بیشتر تصاویر اهمیت زیادی دارد. از همین رو چاپ افست برای کاتالوگ کاربرد بیشتری دارد.  هزینه ای که برای چاپ دیجیتالکاتالوگ انجام می‎شود بالاست اما با توجه به عدم نیاز بعضی از شرکت ها به پلیتهای چاپ در هر نوبت، هزینه‎ها‎ی آن مقرون به صرفه خواهد شد.

 

قیمت چاپ کاتالوگ

با توجه به گستردگی شیوه های چاپ کاتالوگ نظیر سایز، جنس، صحافی و خدمات پس از چاپ مختلفی که می توان برای این محصول در نظر گرفت، تهیه لیست قیمت جامع برای آن امکان پذیر نمی باشد و برای محاسبه قیمت دقیق نیاز به جزئیات می باشد، لذا د برای استعلام قیمت کاتالوگ های اختصاصی کافیست با کارشناسان ما مشاوره نمایید.
اعلام تیراژ چاپ کاتالوگ مورد نظر، سایز کاتالوگ، جنس و گرماژ صفحات داخلی، جنس و گرماژ جلد  و روکش آن ( یووی، سلفون، یووی موضعی )، صحافی  ( مگنه، فنر، چسب گرم ) و تعداد رنگ مورد استفاده در چاپ ( تک رنگ، دورنگ ، چهار رنگ و یا رنگ های پنتون ) در زمان استعلام قیمت از کارشناسان سبب دقت در محاسبه قیمت و زمان چاپ و صحافی کاتالوگ مدنظر شما می گردد.