ست اداری چیست؟

ست اداری به مجوعه ای از اسناد یک شرکت می گویند که اغلب شامل کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، رسیدهای دریافت و پرداخت و … می باشد. چاپ ست اداری به صورت یکپارچه و دارای طراحی یکسان ابهت خاصی به یک شرکت داده و در چاپ آن نیز هزینه ها را به شدت کاهش می دهد.حال توضیح مختصری در رابطه با هرکدام از این موارد برای آشنایی شما می دهیم.

پاکت نامه

از زمان های نه چندان دور از پاکت نامه برای ارسال نامه های خود استفاده میکردند.

از مزایای این پاکت ها این بود که نامه جنبه رسمیت پیدا میکرد و از آنها برای بسته بندی استفاده میکردند.

چاپ پاکت همیشه با چاپ تمبر و زدن روی نامه همراه بوده است.بصورتی که برای رسمی شدن نامه روی پاکت آن نسبت به هر کشور و منطقه تمبر مخصوص خود را میزدند.

پاکت اداری(ملخی)، پاکتA4 ، پاکت های A3 و  A5 از متداول ترین پاکت های موجود هستند.

سربرگ

سربرگ برگه ای است که  اندازه هایA4 و A5 و برگه های یادداشت چاپ می شود و لوگو و آدرس شرکت و مشخصاتی نظیر نشانی و تلفن در آن درج می شود و

چاپ سربرگ اختصاصی می تواند کمک زیادی به تبلیغات هر شرکت انجام دهد و یکی از قوی ترین الگوهای کاری برای رسیدن به هدف که بالا بردن کیفیت شرکت می باشد است.

جنس سربرگ ها بیشتر بصورت چاپ سربرگ کتان ، چاپ سربرگ تحریر ۸۰ و ۱۰۰ و ۱۲۰ گرم میباشد .

طراحی سربرگ مسلزم حرفه ای بودن در زمینه طراحی سربرگ است و این کار هر چقدر توسط طراح حرفه ای تری انجام شود در آخر بهره بری بیشتری میتواند برای شرکت به ارمغان بیاورد.

کارت ویزیت

کارت ویزیت از جمله اوراق اداری می باشد که در برای معرفی شرکت به مشتریان یا همکاران و یا …. داده میشود .

کوتاهترین راه برای تماس با شرکت از طریق کارت ویزیت انجام میگردد.

کارت ویزیت از جمله تبلیغات اولیه هر شرکت برای معرفی خود می باشد هر چه کارت ویزیت شکیل و خاص تر باشد، میتواند نقش مهمی در رساندن پیام شرکت و در برندینگ به قوی تر شدن شرکت کمک کند.

دیدیه شده بعضی از شرکت ها به دنبال کارت ویزیت ارزان قیمت میگردند ، این شرکت ها هنوز از قدرت یک کارت ویزیت خاص در تبلیغات بی خبرند….

از انواع کارت ویزیت ها از رده ارزان قیمت به گرانقیمت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کارت ویزیت گلاسه | کارت ویزیت سلفون مات و براف | کارت ویزیت های کتان و کتان امباس | کارت ویزیت های لمینیت مات و براق | کارت ویزیت های سلفون برجسته | کارت ویزیت های لمینیت برجسته | کارت ویزیت های پی وی سی pvc | کارت ویزیت های اهنربایی و خاص دیگر ….

کارت ویزیت های گلاسه از از کاغذ گلاسه معمولی بای چاپ خودشون بهره میبرند اگر روکش دهی بشه بوسیله سلفون کارت های سلفون مات و براق میشوند .

کارت ویزیت های کتان دارای کاغذ بافت دار هستند و فابریانو هم برای چاپ کارت ویزیت استفاده میشود.

کارت ویزیت های لمینیت از دو مقوا برای چاپ کردن و یک روکش که بنام لمینیت است برای روکش دهی استفاده میکننند.

اگر بخواهیم کارت ویزیت لوکس و با کلاسی داشته باشیم از کارت ویزیت های پی وی سی و پی وی سی متالایز استفاده میکنیم برای اینکه هم کیفیت بالای دارند و هم سخت میشکنند …

برای چاپ فوری کارت ویزیت از چاپ دیجیتال استفاده میشود و برای کارت های گلاسه از کاغد گلاسه خالی و برای روکش دهی ولمینیت از دستگاه های دستی و کوچک رومیزی استفاده میشود .

برای مشاهده نمونه طراحی ست اداری لطفا اینجا کلیک فرمایید.