چگونه تراکت رنگی با هزینه ای بسیار پایین چاپ کنیم

امروزه نیاز روز افزون چاپ انواع تراکت برای شرکت ها، دفاتر خصوصی، تولید کننده ها، رستوران ها و … احساس می شود؛ اما هزینه و تیراژ چاپ افست بسیار بالاست و شرکت ها برای پایین آوردن هزینه چاپ خود  به چاپ تراکت تک رنگ که با دستگاه دیجیتال یا کپی و یا ریسو گراف چاپ می شود روی بیاورند؛ که این نوع تبلیغ باعث بی ارزشی کیفیت تبلیغات شده و در بعضی مواقع خود یک ضد تبلیغ به حساب می آید.

فرض کنید شما به مکان جدیدی برای کار منتقل شده اید، از همکاران خود درخواست می کنید منو های غذایی که دارند را در اختیار شما قرار بدهند، شما هیچ گونه زمینه قبلی در رابطه با برند یا کیفیت آنها ندارید و فقط می خواهید یک غذا خوب را سفارش دهید. از کدامیک از تراکت های زیر سفارش می دهید؟

مطمعنا اکثر شما از تراکت سمت راستی سفارش می دهید، حتما در ذهن خود فکر میکنید فست فودی که برای منوی غذایی خود هزینه نکرده، پس برای خرید مواد اولیه خود نیز همین روش را انتخاب کرده و از مواد نامرغوب استفاده می کند.

اینجاست که یک تراکت به جای جذب مشتری سبب دفع آن شده است. پس چه کار می شود کرد؟!! اینجاست که ما با تجربه ی خود وارد عمل می شویم.

چاپ و تبلیغات کاسپین برای اینکه هزینه تراکت رنگی کاهش چشم گیر قیمت داشته باشد، به چاپ فرم های عمومی روی آورده است.

چگونه فرم عمومی باعث کاهش چشم گیر قیمت چاپ افست می شود؟

در چاپ افست یکسری از هزینه ها، ثابت است. این هزینه هاشامل: هزینه تولید زینک، هزینه دور ماشین چاپ که عموما ۵۰۰۰ برگ است، هزینه برش و … است. حال اگر یک شخص بخواهد یک تراکت چاپ کند می بایست این هزینه ها را به صورت کامل پرداخت کند، که هزینه برای هر برگ تراکت بسیار بالا در می آید.

ما برآن شده ایم که این هزینه ها را بین مشتریانمان تقسیم کنیم ولی چگونه؟ به جای اینکه کار شما را به تنهایی زینک گرفته و چاپ کنیم، در کنار کار مشتریان دیگر قرار داده و همزمان چاپ می کنیم. این بدان معنی است که شما فقط به اندازه سایز کار خود قسمتی از هزینه های ثابت را پرداخت میکنید. برای مثال در چاپ تراکت A5 کار شما در کنار کار هفت نفر دیگر قرار می گیرد و شما فقط یک هشتم هزینه های ثابت را پرداخت می کنید.

اما این روش باعث محدودیتهایی نیز می شود برای مثال جنس کاغذ که در فرهام عمومی فقط از  تحریر ۸۰ گرم، گلاسه ۱۳۵ و ۱۷۰ گرم  که کاغذ های انتخابی اکثر مشتریان هست استفاده می شود.

عباس رهبری

طراح و مشاور امور چاپ و تبلیغاتی