کاربردهای هدایای تبلیغاتی

کاربرد هدایای تبلیغاتی در سراسر دنیا برای ترویج و ترفیع هویت برندها، محصولات و سازمان می‌باشد. این محصولات همچنین به عنوان هدیه در رویدادهایی نظیر نمایشگاه و معرفی محصولات استفاده می‌شوند. محصولات تبلیغاتی همچنین توسط سازمان‌های غیر انتفاعی برای رساندن صدای خود به مردم و معرفی رویدادهایشان نظیر راهپیمایی و هر اتفاق دیگری که به جمع آوری کمک‌های مردمی یاری رساند، استفاده می‌شود.

می‌توان گفت هر چیزی امکان مشخص شدن با لوگو یا نام یک سازمان برای استفاده به عنوان هدیه تبلیغاتی را دارد. با این وجود انواع معمول این کالا اقلامی هستند نظیر تی شرت، کلاه نقابی، جاکلیدی، پوستر، برپسب سپر، خودکار، لیوان دسته‌دار، پد موس و …. بزرگترین دسته محصولات تبلیغاتی پوشاک هستند که ۳۰ درصد آن را تشکیل می‌دهند. هدایای تبلیغاتی سازگار با طبیعت که با مواد بازیافتی و انرژی‌های تجدیدپذیر ساخته می‌شوند نیز در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی یافته‌اند.

هدیه‌های تبلیغاتی معمولا کوچک و ارزان هستند. با این وجود انواع گرانقیمت آن نیز استفاده می‌شود. به طور مثال به بازیگران و افراد سینمایی مشهور در جشنواره‌ها و رویدادهای اهداء جوایز، مواردی نظیر عطر، کالاهای چرمی و الکترونیکی با قیمت بالا داده می‌شود. این کمپانی‌ها پس از اهداء هدیه از این افراد درخواست می‌کنند که عکسی با محصول گرفته شود که در آینده برای اهداف تبلیغاتی شرکت استفاده شود. سایرین نیز اقلامی لوکس مانند کیف یاروسری را با امید اینکه آن را در میان مردم استفاده کنند ارائه کرده از آن برای ایجاد شهرت نام و نشان خود بهره می‌برند.

ایجاد آگاهی برای برند مهمترین دلیل استفاده از محصولات تبلیغاتی است. سایر کاربردهای هدایای تبلیغاتی شامل بهبود ارتباط با کارکنان، ایجاد رفت و آمد در نمایشگاه‌ها، روابط عمومی، ایجاد مشتریان جدید، تشویق توزیع کنندگان، معرفی محصولات جدید، برنامه‌های غیر انتفاعی، برنامه‌های انگیزش داخلی، توصیه شدن توسط خریداران و تحقیقات بازار است.

از دیگر کاربردهای هدایای تبلیغاتی می‌توان پررنگ کردن نام کاندیداهای انتخاباتی در امور سیاسی را نام برد. این محصولات توسط سازمان‌های غیر تجاری مانند خریه‌ها و مدارس نیز برای افزایش کمک‌های مردمی و آگاهی عمومی استفاده می‌شوند. یک مثال آن دست‌بند LiveStrong است که برای بالا بردن آگاهی در رابطه با سرطان و جمع اوری پول برای برنامه‌های جلوگیری از آن می‌بود. همچنین از این ابزار در بازاریابی چریکی نیز برای جلب توجه و اثر بخشی بصری بیشتر استفاده می‌شود.