۲۵ حقیقت هدایای تبلیغاتی

در این مطلب حقایقی را بیان خواهیم کرد که بسیاری افراد، حتی شرکت­‌های تبلیغاتی فعال در این عرصه که خود شاهد تاثیرات مثبت این رسانه­‌ی بازاریابی بوده­‌اند نیز ممکن است ندانند. هرچند آمارها مربوط به امریکا می‌باشد، با این حال تاییدی اثر بخش بودن استفاده از هدایای تبلیغاتی برای فعالیت‌های برندسازی است.

  1. از هر ۱۰ مشتری ۸ نفر بین ۱ تا ۱۰ هدیه­‌ی تبلیغاتی نزد خود دارند.
  2. ۵۳ درصد از این افراد حداقل یک بار در هفته از یک هدیه‌­ی تبلیغاتی استفاده می­‌کنند.
  3. ۶ نفر از هر ۱۰ نفر این افراد هدیه را تا ۲ سال نگه می­‌دارند.
  4. تنها یک نفر از هر ۵ دریافت کنند در صورت مطابق میل نبودن هدیه آن را دور می­‌اندازند.
  5. پیش از دریافت هدیه ۵۵ درصد از دریافت کنندگان با تبلیغ کننده همکاری می‌­کرده­‌اند و پس از دریافت هدیه این عدد به ۸۵ درصد رسیده است.
  6. در آمریکا ساک‌­های دستی با حدود ۶۰۰۰ مرتبه دیده شدن بیشترین آمار را در اختیار دارند.
  7. ۳۱ درصد از مصرف کنندگان آمریکایی­‌ها یک کیف تبلیغاتی دارند.
  8. با یک دهم سنت هزینه هر مرتبه دیده شدن، کیف‌­ها و خودکار­های تبلیغاتی در آمریکا کمترین هزینه تبلیغاتی را از حیث این معیار دارند.
  9. اولین هدایای تبلیغاتی مربوط به ۱۷۸۹ زمانی که جورج واشنگتن رئیس جمهور شد می‌باشد.
  10. در ۵۳ درصد مواقع اهداء کننده تصویر بهتری از خود نزد مشتری می­‌سازد.
  11. ۴۸ درصد مصرف کنندگان دوست دارند هدایای تبلیغاتی بیشتری دریافت کنند.
  12. دریافت کنندگان هدیه­‌های تبلیغاتی آن­‌ها را میانگین تا ۶،۶ ماه نگه می­‌دارند.
  13. ۶۹  درصد افراد در صورت دیدن هدیه تبلیغاتی که به نظرشان سودمند است آن را بر می­‌دارند.
  14. ۶۳ درصد دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی موردی راکه نمی‌خواهند دیگر داشته باشند به فرد دیگری می­‌دهند.
  15. ۸۹ درصد مشتریانی که هدیه تبلیغاتی از یک برند دریافت کرده‌­اند آن را تا ۲ سال به خاطر می‌­آورند.
  16. ۹۱ درصد مصرف کنندگان حداقل یک هدیه تبلیغاتی در آشپزخانه خود دارند. ۷۴ درصد حداقل یکی در محل کار و ۵۵ درصد حداقل یک هدیه در اتاق خواب خود دارند.
  17. ۷۷ درصد از افراد ابراز کرده‌­اند که کاربردی بودن هدیه دلیل اول حفظ آن دست وسایل سلامتی و ایمنی، محصولات کامپیوتری و نوشت افزار درصد هدایای تبلیغاتی سودمند از دید افراد بوده‌­اند.
  18. پنج خریدار اول هدایای تبلیغاتی عبارتند از مراکز آموزشی، نهادهای مالی، سازمان­‌های غیر انتفاعی ارگان­‌های سلامت و ساخت و ساز.
  19. از نظر مالکیت پوشاک در رتبه اول هستند، پس از آن نوشت افزار، کیف‌­ها، سررسید و ابزارهای نوشیدنی.
  20. اولین نمایشگاه هدایای تبلیغاتی در ۱۹۱۴ با ۳۲ شرکت کننده برگزار شده است.
  21. زنان به داشتن کیف تبلیغاتی نوشت افزار و سررسید بیشتر علاقه دارند و آقایان بیشتر لباس و کلاه مورد علاقه­‌شان است.
  22. لیوان­‌های دسته دار تبلیغات موثرتری نسبت به رادیو و تلویزیون محسوب می­‌شوند.۵۷ درصد مردم برندی که روی لیوان دسته دار تبلیغ کرده بود را به خاطر می‌­آورند و این عدد برای رادیو ۳۲ درصد و برای تلویزیون ۲۸ درصد می‌­باشد.
  23. اضافه کردن یک هدیه تبلیغاتی به ترکیب رسانه‌­های بازاریابی تاثیر آن رسانه­‌ها را تا ۴۴ درصد افزایش می­‌دهد.
  24. هدایای تبلیغاتی نسبت به نامه‌­ی تنها ۵۰۰ درصد بیشتر باعث جلب توصیه از طرف مشتریان راضی می­‌شود.
  25. علی رغم بسیاری از رسانه­‌های سنتی بازاریابی، صنعت هدایای تبلیغاتی روندی رو به رشد دارند.

در صورتی که فردی بدین نسبت به قدرت هدایای تبلیغاتی در سازمان خود دارید بهتر است این مطلب را با او به اشتراک بگذارید و به دنبال راهکارهای مختلف برای استفاده بهینه از این ابزار با توجه به مخاطبان خود باشید.