۵ کلید خلق یک استراتژی هدایای تبلیغاتی موفق

۵ کلید خلق یک استراتژی هدایای تبلیغاتی موفق

اگر اجرای کمپین‌های بازاریابی را انجام داده باشید، متوجه شده‌اید که موفقیت در آن اتفاقی نیست. هر چند برنامه ریزی ما بیشتر باشد وبه جوانب بیشتری اندیشیده باشیم برنامه با اطمینان بیشتری به سمت موفق شدن و بازگشت سرمایه‌ای مناسب پیش خواهد رفت. به همین علت در این مطلب ۵ کلید پیروزی کمپینی که در آن از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌شود را برای شما آورده‌ایم.

۱- هدفی مشخص برای خود تعیین کنید:

 

معیارهای شما برای موفقیت کمپین هدایای تبلیغاتی چیست؟ رفت و آمد بیشتر در غرفه نمایشگاهی؟ افزایش توصیه شما به سایرین از طرف مشتریان؟ وفاداری و حضور بهتر کارمندان؟ در صورتی که به طور دقیق بدانید به چه چیزی می‌خواهید برسید، انتخاب محصول و برنامه‌ریزی بسیار ساده‌تر خواهد شد.

۲- برنامه زمان بندی تدوین کنید:

یک متخصص در زمینه هدایای تبلیغاتی می‌تواند به شما در زمینه زمان مورد نیاز برای آماده سازی هر هدیه راهنمایی کند. با این وجود همواره تخمین دست بالا را برای زمان در نظر بگیرید. در این صورت می‌توانید طراحی را (در صورت نیاز) تغییر داده و از عجله در تهیه و چاپ محصول، که هزینه‌بر خواهد بود، نیز اجتناب کنید. فارغ از اینکه در حال آماده شدن برای یک نمایشگاه یا برنامه معرفی محصول و یا هر رویداد دیگری باشید، تعیین برنامه زمانی از قبل به اجرای بهتر کمپین کمک خواهد کرد.

۳- یک پیام به یاد ماندنی خلق کنید:

به یاد داشته باشیم که هدایای تبلیغاتی فقط یک رسانه هستند، پس پیامی که به صورت آشکار یا پنهان به مخاطب هدف مخابره می‌کنند نیز به همان میزان مهم است. برای مثال یکی از فروشندگان تجهیزات صنعتی تصمیم به تغییر در برند محصولات مورد ارائه خود گرفته بود. برای اینکه این تغییر باعث دلخوری مشتریان او نشود، پکیجی چشم‌گیر برای مخاطبان خود تدارک دیده وبرای آنها ارسال کرد. این هدیه با یک نامه از مدیر عامل که به شرح دلایل و بهتر بودن برند جدید پرداخته بود، با این عنوان همراه بود. تغییر کوچکی در راه است. اگر پیام مناسبی بر روی محصول درج شده باشد امکان دیده شدن توسط اطرافیان فرد دریافت کننده هم وجود دارد. مانند یک تی‌شرت تبلیغاتی که ممکن است در خانه، باشگاه یا حتی محل کار پوشیده شود.

۴- مطابق هدف، محصول درست را انتخاب کنید:

هزاران نوع هدیه تبلیغاتی مختلف در دسته بندیها و رنگهای مختلف وجود دارد. به همین خاطر انتخاب از میان آنها بسیار سخت و گیج کننده است. در اینجاست که یک مشاور  در زمینه هدایای تبلیغاتی می‌تواند کمک کند که بر اساس اهداف، بودجه، پیام مورد نظر و برنامه زمانی، بهترین محصول را انتخاب کنید. مثلا اگر مخاطبان هدف شما جوانان هستند شاید مواردی مانند: فلش مموری، هدفون، پاوربانک و تی‌شرت گزینه‌های خوبی باشند. با این حال درگیر روندها و اقلام جدید شدن هم گاهی خوب نیست. بسته به مشتری موارد ساده‌ای که امتحان خود را پس داده‌اند می‌تواند بهتر باشد.

۵- به سرعت پیگیری کنید:

برای افراد مورد نظر که به کمک این هدایا توانسته‌اید حسن نیت خود را نشان دهید، برنامه پیگیری و تماس پس از دریافت در نظر بگیرید مخصوصا برای کسب‌و‌کارهای B2B اما این تماس نباید از جنس فروش باشد. این فرصتی مناسب برای دعوت افراد به یک ناهار یا رویدادهای مهم است. کار جالبی است اگر لباس ورزشی مانند گرم کن یا حتی دستبند سلامت ارسال نمودید، آن را به فروش با هم دعوت کنید. ترکیب هدایای تبلیغاتی با ارتباطات شخصی، قدرت بیشتری برای ایجاد وفاداری خواهد داشت.