تمام اطلاعاتی که در رابطه با تولید یک کاتالوگ باید بدانید

کاتالوگ چیست:

کاتالوگ مجموعه ه‏ای دسته بندی شده برای نمایش دادن محصولات یک شرکت می‎باشد. مصرف کنندگان و مشتریان از طریق کاتالوگ می‎توانند با محصولات آشنا شوند و از طریق آدرس وب سایت، شماره تماس، محل استقرار شرکت و … نیز با شرکت ارتباط برقرار نمایند و نظرات و پیشنهادات خود را به مدیران شرکت انتقال دهند.

کاتالوگ یک روش مناسب برای بازاریابی است که از طریق آن می‎توان محصولات را در مقابل مخاطبان قرار داد. در کاتالوگها تصاویر محصولات به همراه توضیحات مفید و کاملی از نحوه استفاده، مزایا و موارد مصرف محصولات در اختیار مشتریان قرار می‎گیرد. از این رو چاپ کاتالوگ اهمیت زیادی پیدا می‎کنند. شاید ابتدا طراحی تصاویر و نحوه چیدمان آنها، قرار دادن متون در زیر هر یک از تصاویر و به طور کلی طرحی که براساس آن کاتالوگ شکل می‎گیرد، از چاپ کاتالوگ بااهمیت تر باشد، اما همه این موارد به شرطی به درستی انجام می‎شود که در مرحله چاپ نیز بدون ایراد انجام شود.

 

برای چاپ کاتالوگ نیاز به رعایت نکات و مواردی است که در انتشارات و چاپخانه‎ها‎ی باید مد نظر قرار بگیرد. در زیر به این نکات اشاره می‎کنیم:

  • شرح مختصری از عملکرد و فعالیت‎ها‎‎‎ی کارخانه تولیدی ارائه شود.
  • تصاویری که برای چاپ استفاده می‎شوند باید متناسب با محصولات باشند.
  • توصیه می‎شود تمامی امتیازات و رتبه‎ها‎‎‎ی کاری کارخانه تولیدکننده درج شود.
  • دقت در چاپ تمیز و بدون پخش شدن رنگ نیز اهمیت زیادی در زیبایی کاتالوگ دارد.
  • مطالب و متونی که به منظور شرح محصولات ارائه می‎شود باید متناسب با درک مخاطبان عنوان شود.
  • از فونتهای خوانا، مرتب استفاده و فاصله خط‎ها‎ و سایز نوشتار به هنگام درج مطالب در کاتالوگ رعایت شود.
  • کانالهای ارتباطی مصرف کنندگان با مشتریان از قبیل آدرس، تلفن، ایمیل برای قراری ارتباط مخاطبان با شرکت درج شوند.

 

از آنجایی که کاتالوگ‎ها‎ باید به صورت تمام رنگی و با کیفیت عالی و با درج تصاویر صورت بگیرد، انتخاب نوع چاپ برای کیفیت بیشتر تصاویر اهمیت زیادی دارد. از همین رو چاپ افست برای کاتالوگ کاربرد بیشتری دارد.  هزینه ای که برای چاپ دیجیتالکاتالوگ انجام می‎شود بالاست اما با توجه به عدم نیاز بعضی از شرکت ها به پلیتهای چاپ در هر نوبت، هزینه‎ها‎ی آن مقرون به صرفه خواهد شد.

 

قیمت چاپ کاتالوگ

با توجه به گستردگی شیوه های چاپ کاتالوگ نظیر سایز، جنس، صحافی و خدمات پس از چاپ مختلفی که می توان برای این محصول در نظر گرفت، تهیه لیست قیمت جامع برای آن امکان پذیر نمی باشد و برای محاسبه قیمت دقیق نیاز به جزئیات می باشد، لذا د برای استعلام قیمت کاتالوگ های اختصاصی کافیست با کارشناسان ما مشاوره نمایید.
اعلام تیراژ چاپ کاتالوگ مورد نظر، سایز کاتالوگ، جنس و گرماژ صفحات داخلی، جنس و گرماژ جلد  و روکش آن ( یووی، سلفون، یووی موضعی )، صحافی  ( مگنه، فنر، چسب گرم ) و تعداد رنگ مورد استفاده در چاپ ( تک رنگ، دورنگ ، چهار رنگ و یا رنگ های پنتون ) در زمان استعلام قیمت از کارشناسان سبب دقت در محاسبه قیمت و زمان چاپ و صحافی کاتالوگ مدنظر شما می گردد.

چه تبلیغی باعث افزایش فروش می شود؟

فرض کنید که کارتان را امروز صبح با حضور در بنگاه تبلیغاتی من آغاز کرده‌اید و در دفتر من لمیده‌اید تا توصیه‌هایی را بشنوید. من با توضیحات کلی درباره چگونگی انجام دادن کارتان شروع خواهم کرد. در فصل‌های بعدی درباره ساختن تبلیغات برای مجلات، روزنامه‌ها، تلویزیون و رادیو توصیه‌های مشخص‌تری به شما خواهم کرد. می‌خواهم از شما به خاطر ساده کردن بیش از حد برخی موضوعات بسیار پیچیده و همین‌طور برای تنگ‌نظری در روش خودم و اصرار بر خلاصه کردن، معذرت بخواهم. ما هر دو عجله داریم. اولین چیزی که باید بگویم این است که شاید شما اهمیت تفاوت بین یک آگهی با دیگری را متوجه نشوید. جان کیپلز، سردمدار آگهی‌ها پاسخ مستقیم، میگوید: “من یک آگهی را دیده‌ام که نه دو برابر، نه سه برابر بلکه نوزده و نیم برابر دیگری موجب فروش شد. هر دوی این آگهی‌ها فضای یکسانی را اشغال کرده بودند. هر دو در یک نشریه به چاپ رسیدند. هر دو، مزین به عکس بودند. برای هر دو متن‌های دقیقی نوشته شده بود. تفاوت در این بود که یکی ابزار درست و دیگری ابزار غلطی را به کار گرفته بود“. 
ادامه

چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیر گذار بنویسیم

مراحل نوشتن یک تبلیغ موفق

 

می خواهید برای کسب و کار خود تبلیغ نمایید؟ این نکات و مراحل را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  • با برجسته ترین برتری کالا یا خدمات خود شروع کنید این همان چیزی است که می خواهد به چشم بیاید. آن را بیابید و مشخص کنید. شاید انتخاب این برتری برای شما خیلی ساده نباشد اما برای این منظور کافیست از خود بپرسید کالا و خدمات شما چه برتری دارد که آنرا از محصولات دیگر متمایز می کند؟ چه چیز خاصی دارید؟ آیا این برتری قیمت است؟ راحتی یا قابلیت اطمینان است؟

    تیتری که توجهات را به خود جلب کند بنویسید. رعایت این اصل در تبلیغات بسیار مهم است مردم در حال بمباران شدن با اطلاعات هستند و به خصوص در اینترنت چیزی را می خوانند که توجهشان را جلب کرده باشد وگرنه به راحتی آن را نادیده می گیرند. اگر تیتر شما جلب توجه نکند، آنگاه احتمالاً همه چیز از دست رفته است چون احتمالا کسی آنرا نمی خواند.

  • لیستی از همه ویژگی های کالا یا خدمات خود تهیه کنید سپس هر کدام از آنها را به صورت بهره ای برای مشتریان ترجمه کنید. یعنی مشخص کنید این ویژگی چه سودی برای مشتری دارد. باید خود را در موقعیت مشتری فرض کنید ببینید چه استفاده ای از این ویژگی می توانید بکنید؟

ادامه

مثلث فروش

اساس این فرمول بر تجربه‌ی متصدیان ممتاز فروش جهان استوار است. در طول سالیان دراز با هزاران مشتری مصاحبه شده و به شکل خاصی از آن‌ها پرسش به‌عمل‌آمده است که تفکر آن‌ها درباره بهترین فروشندگانی که با آن‌ها تماس گرفته‌اند چیست. آن‌ها به‌طور مرتب و همیشگی در تمام صنایع سرتاسر جهان، در توضیح خود راجع به فروشندگان ممتاز، سه عنوان را ذکر نموده‌اند: به‌عنوان دوست، مشاور و معلم.
 مثلث طلایی فروش

دوست

مشتریان، فروشنده را به‌عنوان دوستی تلقی کرده‌اند که واقعا حتی بیشتر از فروش به آن‌ها به‌ عنوان مشتری، دلواپس سلامتی آنان بوده‌اند. هنگامی‌که مشتریانتان شما را به‌ عنوان یک دوست شخصی خودشان تلقی می‌کنند که صرفا برحسب اتفاق روزگار در کار تجاری فروش محصول یا خدمتی است که آن‌ها می‌خواهند خریداری کنند، آن‌ها نیز تا هنگامی‌که شما آن محصول یا خدمت را عرضه می‌کنید نسبت به شما وفادار خواهند بود. در اینصورت تقریبا غیرممکن است که رقیب شما با قیمت یا پیشنهاد بهتر به آن مشتری دست پیدا کند.

ادامه

قدرت متوقف کردن مشتری بر روی تبلیغ خود

قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه کنند.

ارتباطات دارای قدرت متوقف کنندگی، واکنش‌هایی از این قبیل به وجود می‌آورد: «چه گفتی؟» یا «آن را دیدی؟» این نوع ارتباطات میزان توجه را بالا می‌برند. برخلاف اغلب ارتباطات بازاریابی که حتی برای یک‌لحظه هم نمی‌توانند جلب‌توجه کنند.

ادامه

اهمیت رنگ ها در دنیای تجاری و بازاریابی

رنگ‌ها در دنیای اقتصاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند تا جایی که اختلافات بزرگی هم برای حق استفاده از رنگ‌ها میان شرکت‌های بزرگ جهان در جریان است.

رقابت بر سر استفاده از رنگ ها در عالم تجارت و اقتصاد بسیار شدید است تا جایی که هر سال شرکت های بزرگی بابت دفاع از حق استفاده انحصاری از رنگ های خود به دادگاه ها شکایت می برند.

رنگ قرمز بانک “اشپارکاسه”

دویچه وله در گزارشی نوشت: شعبه‌های بانک “اشپارکاسه” آلمان از رنگ قرمز خاصی استفاده می‌کنند اما بانک “سانتاندر” در اسپانیا نیز از همین رنگ استفاده می‌کند و چندی ا‌ست اختلافات بر سر اجازه استفاده از این رنگ میان این دو شرکت اروپایی بالاگرفته است. سرانجام دادگاه عالی آلمان رای بر استفاده بانک “اشپارکاسه” از این نوع رنگ قرمز خاص داد.

رقابت رنگ‌ها در دنیای تجارت و بازاریابی
ادامه

آشنایی با رنگ ها و تاثیرات آن در تبلیغات

چند سال پیش شخصی به نام لوئیز چس کین (Louis Cheskin)، مطالعاتی را روی رنگ ها انجام داد. او از خانم های خانه دار خواست تا برای شستن پارچه های لطیف، از مواد شوینده ای استفاده کنند که در ۳ جعبه متفاوت قرار داشتند. رنگ جعبه اول زرد، جعبه دوم آبی، و جعبه سوم دارای خال های زرد روی زمینه آبی بود.
 معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات
با وجود این که محتوای جعبه ها یکسان بودند، بسته های مختلف عکس العمل های متفاوتی بین زنان خانه دار ایجاد کردند. آنها حس می کردند که شوینده جعبه زرد رنگ، بسیار قوی است و لباس ها را از بین می برد، شوینده ظرف آبی برای شستشو بی اثر است و شوینده جعبه آبی و زرد بهترین است.

طی مطالعاتی دیگر، به گروهی از زنان در دو ظرف زیبا، یک نوع خامه تعارف شد. یکی در ظرف صورتی و دیگری در ظرف آبی و از زنان خواسته شد که محصول بهتر را انتخاب کنند. بیش از ۸۰ درصد خانم ها گفتند که خامه ظرف صورتی نرم تر و خوشمزه تر از خامه ظرف آبی بوده است. اگرچه ترکیبات هر دو محصول یکی بود. کارشناسان تبلیغات از قدیم می دانسته اند که رنگ می تواند موجب موفقیت یا شکست یک محصول شده و فروش کالا را بالا ببرد.

ادامه

چگونه یک مشتری را وفادار کنیم

در هر صنعتی که فعالیت داشته باشید، وفاداری مشتری یکی از ارزشمندترین بخش های کسب و کار است. تحقیقات نشان می دهد بازاریابی برای یک مشتری جدید پنج برابر هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی برای مشتری های قدیمی دارد. ارزش وفاداری به مشتری را وقتی بهتر درک می کنید که بدانید ۴۰ درصد از درآمد تجارت الکترونیک تان از ۸ درصد از پایگاه مشتریان به دست میآید. خوشبختانه در این مقاله طرز تهیه یک مشتری وفادار را برایتان نوشته ایم! این دستورالعمل به شما کمک می کند روابط بهتری با مشتریان فعلی ایجاد و برای کسب درآمد بیشتر مشتریان جدیدی را نیز جذب کنید.

۱٫

الزامات:طرز تهیه یک مشتری وفادار

  • اطلاعات کافی در مورد مشتری
  • روش هایی آسان برای ثبت نام و مشارکت
  • پاداش های جذاب
  • بازخورد و نقد و بررسی

اطلاعات را با احتیاط مخلوط کنید: مشتریان شما از یک برنامه وفادار سازی چه انتظاری دارند؟

هر چقدر که شروع یک باره و ایجاد برنامه ای فراگیر جذابیت داشته باشد، ضروری است که تمام اطلاعات مشتریان را در نظر بگیرید و ترکیب مناسبی برای مخاطبان هدف تان ایجاد کنید. ۷۷ درصد از برنامه های تراکنش محور در طول دو سال اول به بن بست می رسند. از آنجا که برنامه وفادارسازی مشتریان نیز برنامه ای تراکنش محور است، مهم است که آن را به درستی انجام دهید.

ادامه

چطور با هزینه کم تبلیغات مفیدی داشته باشیم

” مادامی که مردم به ما ایمان نیاورند، حرفمان باد هواست. اگر آنها آنچه از ما می‌شنوند را نفهمند، به ما ایمان نخواهند آورد و به حرفمان نیز گوش نمی‌دهند. پس اگر نتوانیم جلب توجه کنیم، حرفمان خریدار نخواهد داشت. توجه مردم نیز جلب نمی‌شود، جز با نوآفرینی.” ویلیام برنباخ – اسطوره تبلیغات تبلیغات، دیرینه‌ای کهن در تعاملات انسانی دارد، چرا‌که انسانها در طول تاریخ کوشیده‌اند تا به کمک ابزارهای تبلیغاتی و در بازار پرهیاهوی زندگی، افکار و آرمان‌هایشان را به فروش رسانند و یا فرآورده‌هایشان را به شیوه‌ای سودآور و اثربخش عرضه کنند.

ادامه

شیوه نگارش متن های تبلیغاتی

وقتی شما این ده راه ساده و میسر را در کار خود پیاده کنید به تاثیرات و نتایج مثبت  آنها که فروش بیشتر محصولاتتان است پی خواهید برد. پس هم اکنون دست بکار شده و متن تبلیغات خود را باز نویسی کنید.

ادامه
Call Now Buttonتماس با ما