1395-02-14
توسط کاسپین
۲۵ حقیقت هدایای تبلیغاتی
در این مطلب حقایقی را بیان خواهیم کرد که بسیاری افراد، حتی شرکتهای تبلیغاتی فعال در این عرصه که خود شاهد تاثیرات مثبت این رسانهی بازاریابی بودهاند نیز ممکن است ندانند. هرچند آمارها مربوط به امریکا میباشد، با این حال تاییدی اثر بخش بودن استفاده از هدایای تبلیغاتی برای فعالیتهای برندسازی است.
- از هر ۱۰ مشتری ۸ نفر بین ۱ تا ۱۰ هدیهی تبلیغاتی نزد خود دارند.
- ۵۳ درصد از این افراد حداقل یک بار در هفته از یک هدیهی تبلیغاتی استفاده میکنند.
- ۶ نفر از هر ۱۰ نفر این افراد هدیه را تا ۲ سال نگه میدارند.
- تنها یک نفر از هر ۵ دریافت کنند در صورت مطابق میل نبودن هدیه آن را دور میاندازند.
- پیش از دریافت هدیه ۵۵ درصد از دریافت کنندگان با تبلیغ کننده همکاری میکردهاند و پس از دریافت هدیه این عدد به ۸۵ درصد رسیده است.
- در آمریکا ساکهای دستی با حدود ۶۰۰۰ مرتبه دیده شدن بیشترین آمار را در اختیار دارند.
- ۳۱ درصد از مصرف کنندگان آمریکاییها یک کیف تبلیغاتی دارند.
- با یک دهم سنت هزینه هر مرتبه دیده شدن، کیفها و خودکارهای تبلیغاتی در آمریکا کمترین هزینه تبلیغاتی را از حیث این معیار دارند.
- اولین هدایای تبلیغاتی مربوط به ۱۷۸۹ زمانی که جورج واشنگتن رئیس جمهور شد میباشد.
- در ۵۳ درصد مواقع اهداء کننده تصویر بهتری از خود نزد مشتری میسازد.
- ۴۸ درصد مصرف کنندگان دوست دارند هدایای تبلیغاتی بیشتری دریافت کنند.
- دریافت کنندگان هدیههای تبلیغاتی آنها را میانگین تا ۶،۶ ماه نگه میدارند.
- ۶۹ درصد افراد در صورت دیدن هدیه تبلیغاتی که به نظرشان سودمند است آن را بر میدارند.
- ۶۳ درصد دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی موردی راکه نمیخواهند دیگر داشته باشند به فرد دیگری میدهند.
- ۸۹ درصد مشتریانی که هدیه تبلیغاتی از یک برند دریافت کردهاند آن را تا ۲ سال به خاطر میآورند.
- ۹۱ درصد مصرف کنندگان حداقل یک هدیه تبلیغاتی در آشپزخانه خود دارند. ۷۴ درصد حداقل یکی در محل کار و ۵۵ درصد حداقل یک هدیه در اتاق خواب خود دارند.
- ۷۷ درصد از افراد ابراز کردهاند که کاربردی بودن هدیه دلیل اول حفظ آن دست وسایل سلامتی و ایمنی، محصولات کامپیوتری و نوشت افزار درصد هدایای تبلیغاتی سودمند از دید افراد بودهاند.
- پنج خریدار اول هدایای تبلیغاتی عبارتند از مراکز آموزشی، نهادهای مالی، سازمانهای غیر انتفاعی ارگانهای سلامت و ساخت و ساز.
- از نظر مالکیت پوشاک در رتبه اول هستند، پس از آن نوشت افزار، کیفها، سررسید و ابزارهای نوشیدنی.
- اولین نمایشگاه هدایای تبلیغاتی در ۱۹۱۴ با ۳۲ شرکت کننده برگزار شده است.
- زنان به داشتن کیف تبلیغاتی نوشت افزار و سررسید بیشتر علاقه دارند و آقایان بیشتر لباس و کلاه مورد علاقهشان است.
- لیوانهای دسته دار تبلیغات موثرتری نسبت به رادیو و تلویزیون محسوب میشوند.۵۷ درصد مردم برندی که روی لیوان دسته دار تبلیغ کرده بود را به خاطر میآورند و این عدد برای رادیو ۳۲ درصد و برای تلویزیون ۲۸ درصد میباشد.
- اضافه کردن یک هدیه تبلیغاتی به ترکیب رسانههای بازاریابی تاثیر آن رسانهها را تا ۴۴ درصد افزایش میدهد.
- هدایای تبلیغاتی نسبت به نامهی تنها ۵۰۰ درصد بیشتر باعث جلب توصیه از طرف مشتریان راضی میشود.
- علی رغم بسیاری از رسانههای سنتی بازاریابی، صنعت هدایای تبلیغاتی روندی رو به رشد دارند.
در صورتی که فردی بدین نسبت به قدرت هدایای تبلیغاتی در سازمان خود دارید بهتر است این مطلب را با او به اشتراک بگذارید و به دنبال راهکارهای مختلف برای استفاده بهینه از این ابزار با توجه به مخاطبان خود باشید.