تبلیغات چاپی

گرافیک تبلیغات چاپی باید چگونه باشد؟

اگرچه بخش هنری گرافیک نسبت به سایر جنبه های آن ارجحیت دارد اما امروزه نقشی رسانه‌ای به خود گرفته است و از این جنبه نیز مطرح است. تبلیغاتی که فروش و اقبال افکار عمومی را در پی نداشته باشد، محکوم به شکست و نابودی است هر چند که سرشار از زیبایی‌های سمعی و بصری باشد. بنابراین گرافیستی که پا به عرصه گرافیک تبلیغات می گذارد می باید از اصول بازاریابی، مخاطب شناسی آگاه بوده و کارکردهای رسانه های چاپی را به خوبی درک نماید. امروزه، اهمیت تبلیغات را از لحاظ تأثیر اجتماعی، می‌توان با نهادهای اجتماعی با سابقه ‌تر مانند مدرسه سنجید، تبلیغات بر رسانه چیره می‌شود، با قدرت بسیار گسترده‌ای به سطح توقعات (معیارها) عمومی شکل می‌دهد و به راستی یکی از نهادهای نادری است که جامعه را هدایت می‌کند. بنابراین گرافیک تبلیغات محدود به طرح و رنگ زیبا و جذاب نیست و می باید پیام های مد نظر را به بهترین و تاثیرگذارترین شکل ممکن انتقال دهد.

گرافیک تبلیغات چاپیبه این نکته توجه داشته باشید که محتوای تبلیغ تان را از نوشته پر نکنید و در عوض آن را ساده ایجاد کنید. یک پیام مختصر و مفید که باعث جذب بیننده بشود کافی است! یادتان باشد شما زمان زیادی برای مکث کاربر روی تبلیغ تان ندارید! امروزه تبلیغات از هنر گرافیک بهره می‌گیرد تا به اهداف خود دست یابد. گرافیک لزوماً یک حوزه بصری است که از دوران کهن با هدف انتقال مفهوم و زیبایی بصری از آن استفاده می‌شد. هنر، زیبایی را در نهاد خود دارد. ما در اینجا به مفهوم اصیل هنر نزدیک می‌شویم و از این منظر، هنر نازیبا دیگر هنر نیست. بنابراین تبلیغ نا زیبا نه تنها ازجنبه هنری خالی است بلکه محکوم به عدم توجه مخاطب و در نتیجه بی اثر خواهد بود. کارهای گرافیکی گذشته از بعد اطلاع رسانی و قابلیت استفاده برای مخاطبان، آهنگ‌های بصری یک جامعه هستند. بنابراین می بایست ترانه ای ماندگار و تاثیرگذار برای مخاطب بخواند. نظرات مختلفی در خصوص تبلیغات وجود دارد به طوری که برخی صنعت تبلیغات را اقتصاد، بعضی تخصص و جمعی هم هنر می‌دانند. جدا از اینکه تبلیغات را چطور تعریف کنیم و در کدام دسته جای دهیم یک حقیقت انکار ناپذیردرتبلیغات وجود دارد و آن هم مخاطب است، تبلیغات شما وقتی جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار ندهد موثر نخواهد بود. اول مخاطبان خود را بشناسید قبل از اینکه تبلیغ خود را خلق کنید. گرافیست می بایست یک هنرمند جامعه شناس باشد و در نهایت از چاپ و اصول آن هم به خوبی آگاه باشد، یک طرح حتی اگر شاهکار هنری باشد اما به دلیل انتخاب نامناسب رنگ ها و عدم سنجش امکانات چاپ نتوان آن را چاپ کرد فاقد ارزش خواهد بود. چاپ توانایی ها و محدودیت های خاص خودش را دارد که باید درهنگام طراحی، مورد توجه قرار گیرد.

تبلیغات چاپی و انواع آن

تبلیغات چاپی | چاپ تبلیغات

تبلیغات چاپی همانطور که از نامش هم پیداست به تبلیغاتی گفته می شود که توسط دستگاه چاپ تکثیر شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. تبلیغات چاپی به دو دسته تبلیغات چاپی مطبوعاتی و تبلیغات چاپی غیرمطبوعاتی تقسیم می شوند. تبلیغات چاپی به ویژه تبلیغات مطبوعاتی جزو با سابقه ترین انواع تبلیغات به حساب می آیند که هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند. اگرچه تبلیغات اینترنتی مدت هاست گوی سبقت را نسبت به سایر انواع تبلیغات ربوده وطرفداران بیشتری دارد با این وجود از مزیت های چاپ آگهی در مطبوعات نسبت به سایر رسانه ها، در این می باشد که مخاطب مطبوعات با آرامش به خواندن آگهی می پردازد و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب می شود و هنگام نظاره آن، تنها خود را مخاطب آن آگهی می پندارد و این احساس، تاثیر گزاری آگهی را بیشتر می نماید. روزنامه ها یکبار و با سرعت بیشتری نسبت به مجله ورق زده و خوانده می شوند و معمولا در آخر روز دور انداخته می شوند، اما مجلات ممکن است مدتها نگهداری شوند و حتی در کلکسیون سایر نشریات اشخاص نگهداری شوند. طراحی تبلیغات چاپی، اصول مشخصی دارد که در صورت عدم رعایت آنها نمی توان انتظار فروش مناسبی را داشت. آگهی چاپی خود می تواند هدفهای متفاوتی داشته باشد مثلا معرفی محصول، معرفی شرکت ، یا فروش مستقیم کالا. فرض کنیم هدف آگهی، فروش مستقیم کالا باشد.

هرسازنده تبلیغات حرفه ای، قبل از شروع کار، نیاز به انجام تحقیقات دارد. در این تحقیقات محصولات مشابهی را که توسط رقیبان ارائه می شوند، بدقت بررسی کنید و مزایا و معایب آنها را مشخص کنید. سپس مزیت منحصر به فرد کالای خود را، نسبت به رقیبان بیابید. این مزیت شاید واقعا منحصر بفرد نباشد ولی مهم آن است که شما آن ویژگی را خوب و بزرگ جلوه دهید. چاپ اینگونه تبلیغات در چاپخانه های ویژه نشریات صورت می پذیرد و با توجه به امکانات نشریه، جنس کاغذ نشریه، بودجه تبلیغاتی شرکت و … تعیین می گردد. دربرخی قراردادهای تبلیغاتی به ویژه در مجلات، حتی نوع کاغذ در کنار مشخصات آن تبلیغ ذکر می شود. بیشتر شرکت های معتبر خودشان طراح و گرافیست اختصاصی دارند که طرح تبلیغ را انتخاب می کند. اما برخی موسسات هم با پرداخت هزینه بیشتر از طراح نشریه و مجله ای که به آن تبلیغ داده اند کمک می گیرند. تبلیغات چاپی غیر مطبوعاتی شامل  چاپ کاتالوگ،  چاپ بروشور، پوستر، کارت پستال و ست اوراق اداری و … می باشد که چاپ و کیفیت چاپ در آن نقش اساسی ایفا می کند.

تبلیغات چاپی

در تبلیغات چاپی غیر مطبوعاتی هر قدر هم که طرح اولیه خوب و متناسب طراحی شده باشد و گرافیست کار حرفه ای باشد اگر از چاپ مناسب و کیفیت مطلوب استفاده نشود کل کار زیر سوال خواهد رفت. برای معرفی محصولات و خدمات به تبلیغات نیاز است ولی این را باید در نظر گرفت که اثرگذاری و کیفیت تبلیغات اولویت اول بوده و انواع تبلیغات پر هزینه در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

تبلیغات

تبلیغات (به انگلیسی: Advertising)، (به فرانسوی: Publicité) تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

تبلیغات در قرن حاضر

البرت لاسکر را عنوان پدر تبلیغات نوین معرفی می‌کنند لاسکر در دهه ۱۹۲۰ تبلیغات را اینگونه تعریف می‌کند (تبلیغات عبارت از فروشنده در پشت دستگاه چاپ) آنچه مابه عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد زمان ظهور آژانسهای تبلیغاتی به صورت سازمان یافته و به وجود آمدن مجلات و کتابهای تبلیغاتی در سال ۱۹۳۰ مجله عصر تبلیغات گشایش یافت این مجله به صورت رنگی چاپ می‌شد.

وقتی که صحبت از تبلیغات در قرن حاضر می‌شود، نمی‌توان نامی از تبلیغات اینترنتی نیاورد. تبلیغاتی که مزایای بسیاری در خود دارد: ارزان است، فراگیر است، ماندگار است، هوشمندانه‌است، شبانه‌روزی است، هر زمان که شما بخواهید، قابل تغییر است و… کارکرد این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پر رنگ تر می‌شود. شاهد این امر بررسی رشد تبلیغات اینترنتی در بحران مالی کنونی (سال ۲۰۰۹) است.

تبلیغات پست مستقیم یک اسلحه واقعاً کارا جهت هدف گرفتن بخش خاصی از از بازار هدف است. شما می‌توانید کارت پستال، کاتالوگ، بروشور، خبرنامه و یا یک نامه ساده را برای مشتریان خود بفرستید. هدایایی درون پاکت قرار دهید که نشانگر اهمیت شما به مشتریان خود باشید.

این رسانه وسیله‌ای مناسب برای اطلاع‌رسانی در زمینه‌هایی مانند: فروشهای فوق‌العاده، تخفیفات فصلی، یادآوری اینکه شرکت مشتریان قبلی خود را از یاد نبرده‌است و شیوه‌ای مناسب جهت اطلاع‌رسانی بی واسطه و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان کنونی است. مزایای این نوع تبلیغات:

  • در سرویس پست مستقیم تبلیغات با ماندگاری بیشتری صورت می‌گیرد و اطلاعات زیادی را از این طریق به مشتریان می‌توان منتقل کرد
  • در این نوع تبلیغات می‌توان بازار هدف را شناسایی کرد و تنها برای این دسته از مشتریان تبلیغات کرد که باعث کاهش هزیته‌ها می‌شود.
  • در این روش تبلیغات می‌توان از بانک اطلاعاتی مراکز پستی نیز استفاده کرد در سازمان پست ایران واحدی بنام پست مستقیم وجود دارد

تبلیغات چیست؟

تبلیغات

تبلیغات، آگهی و آگاه سازی در زمینه معرفی و بیان مزایای یک محصول و یا یک خدمت مشخص برای فروش آن به مخاطب بوده که به روش ها و وسیله های مختلف به جامعه ی هدف داده می شود.
امروزه تبلیغات نقش بسیار مهم ومؤثری در میزان فروش و سود و ضرر یک شرکت بازی می کند و اساساً نقش حیاتی در روند کاری یک شرکت تولیدکننده و یا خدماتی دارد.
در دوره ای که در آن زندگی می کنیم تبلیغات، طیف گسترده ای را در بر گرفته و روش های ارائه آن بسیار متنوع و غالباً بسیار خلاقانه می باشد.
روزنامه ها، مجلات، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات فضاهای خارجی، فضاهای داخلی، تبلیغات در فضای مجازی، سایتهای اینترنتی، اپلیکیشن های تلفن همراه و گجت ها، ایمیل مارکتینگ، پیامک های تبلیغی و بسیاری راه های دیگر برای رساندن نام یک محصول وجود دارد که بیشتر متخصصان تبلیغات و بازاریابی ازآن استفاده می کنند، ولی در این میان نکته ی بسیار مهم و تعیین کننده، خلاقیت و ابتکار در روش تبلیغ و ایده است که باعث ماندگاری و موفقیت یک تبلیغ و به تبع آن افزایش فروش یک محصول می گردد.
در یک عکس تبلیغاتی مهمتر از برخورداری از کیفیت بالا، مؤلفه ی تبلیغاتی بودن عکس یعنی جذابیت و خلاقیت و به طور خلاصه خیره کنندگی عکس است زیرا در تبلیغات بدیهی است که هدف قانع کردن مخاطب محصول یا خدمت مورد تبلیغ برای خریداری آن است.
در این نوع تبلیغات شرکت تولیدکننده غالباً در کنار عکس تبلیغاتی که خود باید رسانای پیام ایده باشد، نیازمند نوشته ای کوتاه و مرتبط با محصول برای انتقال سریع تر پیام در نگاه اول مخاطب است که این نوشته می تواند یک شعار تبلیغاتی، شعار شرکت تولیدکننده، مرتبط با محصول و مزایای آن و… باشد.
برای جمع بندی می توان به این نکته اشاره کرد که حیات یک شرکت، یک تولیدکننده و … در گرو فروش محصول وفروش محصول در گرو تبلیغات کافی و مناسب آن محصول است و در واقع کمپانی های بزرگ تولیدکننده در سرتاسر جهان سود وزیان خود را مدیون نوع و حجم تبلیغات خود می باشند.

عکاسی صنعتی، فشردن یک کلید ساده

از نظر علمی ، ما بدون نور هیچ چیز را نمی بینیم و هر چه که می بینیم بازتاب نور از اجسام است. دوربین عکاسی نیز همانند چشم انسان ( البته بدون کیفیت فوق العاده چشم ) ثبت تصاویر را با کمک بازتاب نور از اجسام انجام می دهد، پس مهم ترین عامل دیدن، نور است.
از طرفی آنچه که تصویر زنده و یا عکس را برای چشم بیننده جذاب می کند و مخاطب را به دیدن آن صحنه ترغیب می نماید، نوع قرار گیری اجسام و زاویه نوری است که در آن حالت به آنها تابیده می شود. زاویه ی نور به قدری حائز اهمیت است که حتی در بعضی مواقع می توان جنس اشیاء مورد نظر را با تاباندن نور از یک زاویه خاص، به مخاطب القا کرد.
پس می توان نتیجه گرفت که نه تنها خود نور بلکه زاویه تابیده شدن و همچنین شدت تابش نور نیز در جذابیت یک تصویر زنده و یا عکس مؤثر اند.

ادامه

تاریخچه تقویم ایران

تاریخچه تقویم در ایران

طبق مطالعات انجام شده تقویم ایران از گاه شمار بابلیان که هم گاهشمار خورشیدی بوده و هم مهی گرفته شده و بعد از آن خود ایرانیان تقویم خورشیدی را فقط بر مبنای حرکت خورشید در طول روز و سال ابداع کردند . بطور کلی تقویم یا همان گاه شمار در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته و با ظهور زرتشت تقویم ازگاه شمار هخامنشی به تقویم زرتشتی تغییر یافت و در ایران رسمیت پیدا کرد.

پس از ورود اسلام به ایران در دوره ی ساسانیان علاوه بر تقویم خورشید ، گاه شمار قمری نیز استفاده میشد.

از جمله دانشمندانی که در دوره اسلامی دست به تنظیم گاه شمار زد خیام بود که موفق به ارائه ی گاه شمار جلالی شد.

به همین ترتیب در دوره ی اسلامی نیز تقویم تغییرات زیادی کرد تا امروز تقویم رسمی به تصویب مجلس شورای اسلامی در سرتاسر ایران رواج دارد.

در ادامه سیر تحول گاه شمار ایرانی را با  جزئیات بیشتری شرح میدهیم:

ادامه

تقویم ۱۳۹۶ هجری شمسی

دانلود رایگان تقویم سال ۱۳۹۶ به صورت pdf 

برای دانلود به پایین صفحه مراجعه نمایید


                                                                     چاپ و تبلیغات کاسپین تولید کننده انواع سررسید و تقویم سال ۱۳۹۶      

جهت سفارش انواع تقویم و سررسید با ما تماس بگیرید  


تقویم ۹۶

تعطیلات رسمی سال ۹۶ – فروردین                                                           مناسبتهای سال ۹۶ – فروردین

ادامه

سررسید و تقویم سال ۱۳۹۶

سالنامه (سر رسید) دفتر یا کتابی است دست نویس یا چاپ شده شامل تقویم و اطلاعات نجومی که در مورد رویدادهای اتفاق افتاده در یک سال اطلاعاتی می‌دهد. آنها ممکن است موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی و غیره را پوشش دهند و یا تنها به یک موضوع بپردازند.

ادامه

چاپ مستقیم بر روی تی شرت


چاپگر دیجیتال چاپ تی‌شرت از اپسون

دلیل انتخاب: ‌چاپ مستقیم روی تی‌شرت توسط چاپگر دیجیتال طرفداران زیادی پیدا کرده است. تاکنون چندین شرکت این‌گونه چاپگر ها را به بازار عرضه کرده‌اند، ولی این اولین بار است که یک سازنده معتبر به تنهایی شاسی، هد چاپ و مرکب و دیگر متعلقات چاپگر را ساخته و به بازار ارایه می کند. چاپگر های دیگر تاکنون بیشتر به یک آش شله قلم کار می‌ماندند.


شرکت اپسون به تازگی یک چاپگر پارچه ویژه چاپ تی‌شرت به بازار عرضه کرده که نام آن SC-F2000 SureColor است. انتظار می‌رود بازار چاپ مستقیم روی تی‌شرت تا سال ۲۰۱۴ به ۲۰۰ میلیون یورو در اروپا برسد. با رشد این صنعت، انتظار می‌رود شرکت‌های کوچک تا متوسط چاپی با استفاده از دستگاه SureColor SC-F2000 جریان مالی جدیدی برای شرکت خود ایجاد کنند. اپسون ادعا می‌کند علاوه بر عملکرد بالا، هزینه چاپ با استفاده از این دستگاه پایین است و به تعمیر و نگهداری چندانی نیز نیاز ندارد.
این دستگاه به چاپخانه داران، دفاتر فنی، فروشگاه‌های اینترنتی تی‌شرت، تولیدکنندگان لباس و حتی شرکت‌های تجاری امکان می‌دهد تا از مزایای این دستگاه برای کسب درآمد استفاده کنند.
اپسون می‌گوید مرکب این دستگاه به هیچ وجه ترک نمی‌خورد و پوست بدن در تماس با مرکب هیچ‌گونه زبری احساس نمی‌کند. کاربران می‌توانند دستگاه را متناسب با نیازهای خود پیکره‌بندی کنند و از میان دو مجموعه متفاوت مرکب‌های CMYK برای چاپ روی تی‌شرت سفید و یا مرکب‌های CMYK همراه با ۲ تا ۴ مرکب سفید برای تی‌شرت‌های رنگی، یکی را انتخاب کنند.
اپسون همراه با این چاپگر، نرم‌افزار Garment Creator را نیز ارایه می‌کند. این نرم‌افزار قابلیت محاسبه نرخ چاپ را بر اساس میزان مرکب استفاده شده برای هر کار دارد. دانستن این رقم برای چاپکار بسیار مهم است و می‌تواند بر اساس آن به مشتری تخفیف داده و تصویر روشنی از هزینه چاپ داشته باشد. این نرم‌افزار که در اصل برای طراحان ساخته شده به آنها امکان می‌دهد از خلاقیت خود به بهترین نحو استفاده کرده و طرح‌های بدیع و سفارشی و جذاب را برای چاپ روی تی‌شرت، کلاه و کیسه تا ضخامت ۲۵ میلی‌متر خلق کنند.
مارتین جان مدیر توسعه بازار اپسون در انگلیس می‌گوید: «این اولین بار است که یک سازنده تمام اجزا و متعلقات چاپگر ویژه چاپ تی‌شرت از جمله شاسی،‌ هد چاپ و مرکب را می‌سازد. سخت‌افزار و مرکب به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به خوبی با یکدیگر هماهنگ باشند و کاربران بتوانند از کیفیت بالای چاپ اپسون بیشترین بهره را برده و برای کسب و کار خود کسب درآمد کنند. از سوی دیگر آنها این اطمینان را دارند که تجربه طولانی و دانش فراوان اپسون در ساخت چاپگر، منجر به ساخت یک چاپگر با کیفیت بالا و دوستدار محیط زیست خواهد شد. چاپگری که هزینه تولید کار چاپی را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.»
دستگاه جدید اپسون از هدهای با دوام TFP بهره می‌برد. دستگاه قادر است در کمتر از ۲۷ ثانیه روی یک تی‌شرت سفید رنگ چاپ کند. برای چاپ رنگی روی یک تی‌شرت مشکی این زمان تا ۱۱۱ ثانیه افزایش پیدا می‌کند. اپسون سرعت کار چاپی دستگاه را تا حد زیادی افزایش داده است.
اگر همراه با این دستگاه از مرکب‌های انحصاری اپسون- که Ultrachrome DG نام دارد و در کارتریج‌های ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلی‌لیتری عرضه می‌شود استفاده شود، کیفیت چاپ روی پارچه‌های سبز رنگ تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. زیرا مرکب سفید این دسته از مرکب‌ها بسیار بادوام و باکیفیت است. مرکب سفید در سیستم به جریان می‌افتد و به گونه‌ای ساخته شده تا از میزان گرفتگی نازل‌ها کم کند و در عین حال سرعت تولید را بالا ببرد. از این طریق چاپکار نیز می‌تواند کار را سریع‌تر به تحویل مشتری بدهد. رزولوشن چاپگر SC-F2000 معادل۱۱۴۰×۱۱۴۰ نقطه در اینچ است. این رزولوشن باعث می‌شود تا نقطه‌ها دقیق‌تر روی کار بنشیند.
از سوی دیگر گاموت رنگ‌های اپسون افزایش یافته و قادر است منحنی‌های پرپیچ و خم را به خوبی چاپ کند. اپسون ادعا می‌کند در ساخت مرکب‌های Ultrachrome از هیچ‌گونه مواد مضر استفاده نشده و در ساخت آن استاندارد Oeko-Tex رعایت شده است. این دستگاه از نوامبر ۲۰۱۳ وارد بازار شده و قیمت آن حدود ۲۰ هزار یورو است. ابعاد فریم دستگاه ۴۰۶×۳۵۵ میلی‌متر است و به یک پانل LCD رنگی کوچک مجهز است. میزان استفاده از مرکب در آن کاهش یافته و در ساخت آن جنبه‌های زیست محیطی رعایت شده است.

چاپ سیلک

ثبت و ضبط اندیشه ها و تصورات و تخیلات بشری بر روی اشیاء مختلف در ابتدای امر کاری ابتدایی و صرفا به منظور ارتباط، تزئین و حفظ اطلاعات در تمدن های قدیم بوده است.

روش های چاپ به موازات توسعه ساختارهای اجتماعی متحول و دگرگون شده است. چاپ نه تنها وسیله ای ضروری در زندگی مشترک بشر بوده است، بلکه از طریق تکامل امکانات ارتباطی و اجتماعی، به تکاملی شگرف در امکانات چاپی رسیده است. همچنین شیوه های چاپی به عنوان ابزار ارتباطی از طریق نقش و حروف و سایر عناصر به عنوان اصلی مهم و انکار ناپذیر در زندگی بشری جلوه گر است که از طریق شگل گیری محصولات گرافیلگی، کتاب ها، اعلان ها، تصاویر و نوشته ها و به طور کلی آثار چاپی می توان به توسعه تمدن جوامع و رشد و مدنیت و تغییر و تکامل آن ها پی برد. اما زاده اصلی چاپ دستی را می توان در شرق دور مورد کاوش قرار داد. چینی ها اولین مردمی بودند که چاپ دستی را ابداع کردند. آنان با حک کردن تصویر روی چوپ از این فن در انتقال و تکثیر نقوش استفاده کردند. آنان در پایان قرن دوم میلادی سه عنصر اصلی و لازم برای چاپ دستی را در اختیار داشتند. این سه عنصر عبارت بود از: کاغذ، مرکب، لوح یا سطحی که فرایند حکاکی روی آن انجام می شد.

ادامه
Call Now Buttonتماس با ما