چاپ دیجیتال مقوای گلاسه مات و براق

چاپ گلاسه | چاپ گلاسه رنگی | چاپ دیجیتال گلاسه

کاغذ چاپ دارای پوشش دورو با کیفیت بالا و کمی سنگین و با سطحی صاف و هموار را کاغذ گلاسه می نامند. به عبارت ساده تر نوعی کاغذ است که روکشی براق روی آن کشیده شده تا سطحی صاف و هموار پیدا کند و مقاوت بیشتری داشته باشد. این کاغذ به علت جذب یکنواخت جوهر، در چاپ استفادهٔ زیادی دارد. از موارد استفادهٔ آن می‌تواند به کتاب‌های عکس‌دار، مجله‌ها، روزنامه، کارت ویزیت و غیره اشاره کرد. درکاغذ گلاسه نیز از نشاسته و پلاستیک استفاده می‌شود زیرا نشاسته برای هموار شدن آن و جذب جوهر و پلاستیک برای ضد آب بودن آن به خمیر کاغذ اضافه می‌کنند.

چاپ دیجیتال مقوای گلاسه مات و براق

ادامه

انواع دستگاه های چاپ

دستگاه چاپ | دستگاه چاپ دیجیتال | دستگاه چاپ افست

وقتی حرف از دستگاه چاپ می شود اولین نامی که به ذهن خطور می کند یوهانس گوتنبرگ است. او زرگری آلمانی است که به عنوان مخترع ماشین چاپ و پرچمدار صنعت چاپ در اروپا شناخته می شود. شیوه چاپ گوتنبرگ و دستگاه چاپش چاپ باسمه‌ای بود که البته قرن ها قبل در چین مورد استفاده قرار گرفت او هم چنین از حروف چاپی قابل جابجایی استفاده می کرد که پیشترها در چین کاربرد داشت اما

ادامه

منظور از استند مولتی سایز چیست؟

استند مولتی سایز | چاپ استند تبلیغاتی| چاپ استند نمایشگاهی | چاپ استند و بنر

امروزه تبلیغات نقش مهمی را در دنیای تجارت ایفا می‎کند. استندهای مولتی سایز یکی از ابزارهای مهم برای تبلیغات به شمار می‎روند که شامل سازه‌هایی با انواع چاپ با مدیاهای مختلف می باشند و این امکان را به شرکت‎ها‎ و مؤسسات می‎دهند تا محصولات خود را به صورت مطلوب و واضح در معرض دید عموم قرار دهند. استندها در سایزها و اندازه‌های متفاوت طراحی و ساخته می شوند. از این رو شاهد پسوند مولتی سایز در انتهای نام آن‎ها هستیم.

Multi-size stands stationery

از مزایای کلی استندهای مولتی سایز می‎توان به زیبایی در عین سادگی، صرفه‎جویی در زمان و هزینه، تبلیغات در سطح وسیع، نصب و راه اندازی سریع و حمل و نقل آسان اشاره نمود. استندها دارای انواع متفاوتی هستند که در اینجا به چند نوع آنها اشاره می کنیم:

انواع استندهای مولتی سایز

استند مولتی سایز برای تبلیغ و استقرار مناسب محصولات در سوپر مارکت ها، فروشگاه‏های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و… استفاده می‌شود. استندهای مولتی سایز دارای انواع مختلف می‎باشند از جمله استندهای نمایشگاهی و استندهای داروخانه ای.

استندهای نمایشگاهی: این نوع استندها سازه‎ها‎یی هستند با متریال‎ها‎ی فلزی ـ طلق، پلکسی گلاس و کارتن پلاست که در نمایشگاه‎ها‎ی مختلف برای نشان دادن محصولات و فرآورده‎ها‎ در معرض دید عموم، مورد استفاده قرار می‎گیرند.

استندهای داروخانه ای: این نوع استند سازه‎ها‎یی در ابعاد مختلف که شامل دیواری، ایستاده و رومیزی می‎باشند و با متریال‎های چوبی، مفتولی و طلق پلکسی گلاس در اشکال، رنگ‎ها‎ و طیف‎ها‎ی متفاوت برای نگهداری انواع کالاها و محصولات کاربرد دارند. استندهای داروخانه‎ای ویترین‎ها‎ی کوچکی از شرکت‎ها‎ی تولیدکننده و عرضه کننده محصولات بهداشتی می باشند که برای داروخانه‎ها‎ و فروشگاه‎ها‎ی اجناس بهداشتی ابزار مناسبی جهت تبلیغات به شمار می‎روند.

نوع دیگری از تقسیم‎بندی استندها، بر اساس شکل ساختاری آنها می باشد. در زیر به برخی از مهمترین آنها اشاره می‎کنیم:

  • استند رومیزی
  • استند کراس
  • استند ایکس
  • استند پاپ آپ
  • استند رول آپ
  • اسپیس فریم
  • استند بامبو
  • استند پلاکسی گلاس
  • استند تلسکوپی
  • استند فلزی
  • لایت باکس
  • استند تلسکوپی
  • استند چرخشی
  • استند فلکه‌ای

ویژگیها و مزایای استفاده از استندهای مولتی سایز:

  • استقرار نمایشگاهی محصولات در کنار هم
  • طراحی با توجه به نیاز مشتری
  • قابلیت استفاده به صورت یک طرفه و دو طرفه
  • ظاهر زیبا و نمای حرفه‌ای برای نمایش محصولات
  • امکان استفاده در فضای داخلی و فضای خارجی
  • امکان چاپِ با کیفیت
  • تنوع در فرم و قالب
  • قابلیت تنظیم عرض و ارتفاع
  • جلوگیری از ضربه و آسیب دیدگی به محصولات
  • امکان تولید با آج‌های مختلف
  • جلوه مناسب و امکان تولید بصورت مات و براق
  • قابلیت تغییر طرح گرافیگی
  • حمل و نقل، نصب و راه اندازی آسان
  • از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه
  • امکان تولید با رنگ‎های مختلف و نیز شفاف
  • تنوع در انواع و ابعاد و طرح
  • کاهش فضای مورد نیاز برای نگهداری محصولات
  • عمر طولانی

کاربردهای استندهای مولتی سایز :

  • کاربردهای تبلیغاتی؛ معرفی کسب و کار و حرفه به صورت خاص
  • استفاده برای فروشگاه و مراکز خرید برای نگهداری مواد غذایی از قبیل استند چیپس، کنسرو، نوشابه، آب معدنی‎ و قفسه کاغذهای A4 .
  • قابل استفاده در محیط داخلی و خارجی فروشگاه‎های زنجیره ای، لوازم تحریر و سوپر مارکت‎ها.
  • کاربرد برای غرفه‎ها‎ی نمایشگاهی جهت عرضه محصولات و کالاها.
  • مناسب برای سمپلینگ (تبلیغ نمونه غذا و نوشیدنی)
  • قابل استفاده برای کنفراس‎ها‎ی خبری
  • مناسب برای هتل‎ها‎
  • استفاده برای سالن‎ها‎ی همایش

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ چیست

شکل گیری کارخانه های تولیدکننده محصولات متنوع و به وجود آمدن رقابت میان آنها، نیاز به تبلیغات و معرفی محصولات را ضروری کرده است. کاتالوگ نوعی از تبلیغات در زمینه تولید، تجارت و خدمات محسوب می‎‎‎شود که می‎‎‎‎تواند در برقراری ارتباط مستقیم و نحوه انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مصرف کنندگان، نقش به سزایی را ایفا کند.

در کاتالوگ گیرنده پیام، ضمن دیدن مطالبی در رابطه با محصول می‎‎‎تواند تصاویر آن به همراه شرح محصول را نیز مشاهده کند. در واقع کاتالوگ ابزار مناسبی است تا مخاطبان بتوانند راغب به خواندن و دیدن تصاویر در جهت آشنایی بیشتر با محصولات تولید شده در وقت و زمان کمتری باشند. ابتدا تولید کاتالوگ محدود به یک برگه پشت و رو می‎‎‎ شد که بیشتر به تراکت شباهت داشت اما روی جلد آن مانند پوستر بود. امروزه کاتالوگ‎ها به دلیل کاربرد گسترده، صفحات بیشتری را نیز در بر می گیرند.

catalogueکاربرد کاتالوگ

  • تک محصولی؛ ابزاری برای معرفی یک محصول
  • چندمحصولی: معرفی چندین محصول جدید با عملکردهای مختلف

ویژگیها‎‎‎ی کاتالوگ

  • قابل حمل و کم حجم بودن برای مطالعه
  • مفید و مختصر و خودداری از افراط در معرفی
  • پیام رسانی مؤثر و سنجیده به مصرف کنندگان

نکاتی در مورد چاپ کاتالوگ

  • مطالب حاوی خلاصه‎ای از عملکرد و فعالیت‎ها‎‎‎ی کارخانه تولیدی باشد.
  • چاپ امتیازات و رتبه‎ها‎‎‎ی کاری کارخانه تولیدکننده باید صورت گیرد.
  • از تصاویر مناسب و مرتبط با محصولات استفاده شود.
  • مطالب و راهنمایی به مخاطبان بطور صحیحی صورت گیرند.
  • آدرس، تلفن، ایمیل برای قراری ارتباط مخاطبان با شرکت درج شوند.

چاپ دیجیتال کاتالوگ

چاپ دیجیتال به صورت تیراژ پایین و نشر رومیزی انجام می شود. چاپ دیجیتال توسط چاپگرهای لیزی و چاپگرهای لارج فرمت و یا جوهر افشان حرفه ای صورت می‎‎‎‎گیرد. با توجه به این که چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با چاپ افست می‎‎‎باشد که البته این قیمت بالاتر، با صرفه‌جویی در هزینه‎ها‎‎‎ی دیگری چون تهیه پلیت‎ها‎‎‎ی چاپ در تیراژهای کم، جبران می‎‎‎ شود. همچنین در چاپ دیجیتال کاتالوگ به دلیل نیاز کم به نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشین‎ها‎‎‎ی چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت چاپ، موجب پایین آمدن هزینه چاپ می‎‎‎ گردد. چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع پس از تقاضا در تیراژ کم را فراهم کرده و امکان تغییر طرح و محتویات آن در هر برگ چاپی را در اختیار مشتریان قرار می‎‎‎ دهد. در چاپ دیجیتال ، دستگاه چاپ به یک کامپیوتر متصل می‎‎‎ شود، سپس اطلاعات مورد نظر برای چاپ شامل تصاویر و متون را به دستگاه چاپ دیجیتال ارسال که دستگاه نیز اطلاعات دریافتی را چاپ می‎‎‎ کند.

فرآیند چاپ دیجیتال کاتالوگ

پلیت‎ها‎‎‎ی چاپی در دستگاه چاپ استفاده زیادی دارند. چاپگرهای جوهرافشان و لیزری (به عنوان مهمترین دستگاه های چاپ دیجیتال) تونر را بر روی انواع سطوح همچون کاغذ، کاغذ عکاسی، چوب، کانواس یا بوم، شیشه، فوم، سنگ و … چاپ می کنند. در بیشتر فرآیندهای چاپ دیجیتال کاتالوگ، جوهر یا تونر مانند شیوه‎ها‎‎‎ی سنتی به داخل کاغذ نفوذ نمی‌کند، بلکه یک لایه نازک روی سطح چاپی قرار می‎‎‎گیرد و در برخی سیستم‎ها‎‎‎، امکان تثبیت فایل چاپ شده بر روی سطح چاپی از مواد پوششی که توسط فرآیندهای حرارتی یا تابش یووی انجام می‎‎‎‎شود، فراهم می‎گردد.

مزایای چاپ دیجیتال کاتالوگ

  • حذف واسطه‌های چاپی که علاوه بر کاهش هزینه و زمان آماده‌سازی، مفهوم و قابلیت‌های جدیدی برای چاپ دیجیتال کاتالوگ ایجاد می‎‎‎ کند.
  • به وسیله یک پایگاه اطلاعات (Data Base) در دستگاه چاپ دیجیتال، می‎‎‎‎توان در هر برگ چاپ کاتالوگ، محتویات متنی و حتی تصویری متفاوت از برگ قبلی را چاپنمود. بنابراین چاپ اطلاعات در هر نوبت از چاپ کاتالوگ متغیر است که امکان ایجاد تغییرات در تیراژهای جدید وجود دارد.
  • دستگاه چاپ دیجیتال دارای خدمات جانبی همچون پایگاه داده‌ها و ابزار ارسال اطلاعات شخصی می‎‎‎باشد.
  • مدت زمان آماده سازی سفارشات کوتاه می‎‎‎باشد.
  • چاپ دیجیتال کاتالوگ می‎‎‎‎تواند منطبق با علایق و نیازهای مشتریان صورت گیرد.
  • کار با دستگاه دیجیتال بسیار آسان است و به همین دلیل چاپ دیجیتال کاتالوگ به سهولت انجام می‎‎‎شود.

تبلیغات چاپی

گرافیک تبلیغات چاپی باید چگونه باشد؟

اگرچه بخش هنری گرافیک نسبت به سایر جنبه های آن ارجحیت دارد اما امروزه نقشی رسانه‌ای به خود گرفته است و از این جنبه نیز مطرح است. تبلیغاتی که فروش و اقبال افکار عمومی را در پی نداشته باشد، محکوم به شکست و نابودی است هر چند که سرشار از زیبایی‌های سمعی و بصری باشد. بنابراین گرافیستی که پا به عرصه گرافیک تبلیغات می گذارد می باید از اصول بازاریابی، مخاطب شناسی آگاه بوده و کارکردهای رسانه های چاپی را به خوبی درک نماید. امروزه، اهمیت تبلیغات را از لحاظ تأثیر اجتماعی، می‌توان با نهادهای اجتماعی با سابقه ‌تر مانند مدرسه سنجید، تبلیغات بر رسانه چیره می‌شود، با قدرت بسیار گسترده‌ای به سطح توقعات (معیارها) عمومی شکل می‌دهد و به راستی یکی از نهادهای نادری است که جامعه را هدایت می‌کند. بنابراین گرافیک تبلیغات محدود به طرح و رنگ زیبا و جذاب نیست و می باید پیام های مد نظر را به بهترین و تاثیرگذارترین شکل ممکن انتقال دهد.

گرافیک تبلیغات چاپیبه این نکته توجه داشته باشید که محتوای تبلیغ تان را از نوشته پر نکنید و در عوض آن را ساده ایجاد کنید. یک پیام مختصر و مفید که باعث جذب بیننده بشود کافی است! یادتان باشد شما زمان زیادی برای مکث کاربر روی تبلیغ تان ندارید! امروزه تبلیغات از هنر گرافیک بهره می‌گیرد تا به اهداف خود دست یابد. گرافیک لزوماً یک حوزه بصری است که از دوران کهن با هدف انتقال مفهوم و زیبایی بصری از آن استفاده می‌شد. هنر، زیبایی را در نهاد خود دارد. ما در اینجا به مفهوم اصیل هنر نزدیک می‌شویم و از این منظر، هنر نازیبا دیگر هنر نیست. بنابراین تبلیغ نا زیبا نه تنها ازجنبه هنری خالی است بلکه محکوم به عدم توجه مخاطب و در نتیجه بی اثر خواهد بود. کارهای گرافیکی گذشته از بعد اطلاع رسانی و قابلیت استفاده برای مخاطبان، آهنگ‌های بصری یک جامعه هستند. بنابراین می بایست ترانه ای ماندگار و تاثیرگذار برای مخاطب بخواند. نظرات مختلفی در خصوص تبلیغات وجود دارد به طوری که برخی صنعت تبلیغات را اقتصاد، بعضی تخصص و جمعی هم هنر می‌دانند. جدا از اینکه تبلیغات را چطور تعریف کنیم و در کدام دسته جای دهیم یک حقیقت انکار ناپذیردرتبلیغات وجود دارد و آن هم مخاطب است، تبلیغات شما وقتی جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار ندهد موثر نخواهد بود. اول مخاطبان خود را بشناسید قبل از اینکه تبلیغ خود را خلق کنید. گرافیست می بایست یک هنرمند جامعه شناس باشد و در نهایت از چاپ و اصول آن هم به خوبی آگاه باشد، یک طرح حتی اگر شاهکار هنری باشد اما به دلیل انتخاب نامناسب رنگ ها و عدم سنجش امکانات چاپ نتوان آن را چاپ کرد فاقد ارزش خواهد بود. چاپ توانایی ها و محدودیت های خاص خودش را دارد که باید درهنگام طراحی، مورد توجه قرار گیرد.

تبلیغات چاپی و انواع آن

تبلیغات چاپی | چاپ تبلیغات

تبلیغات چاپی همانطور که از نامش هم پیداست به تبلیغاتی گفته می شود که توسط دستگاه چاپ تکثیر شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. تبلیغات چاپی به دو دسته تبلیغات چاپی مطبوعاتی و تبلیغات چاپی غیرمطبوعاتی تقسیم می شوند. تبلیغات چاپی به ویژه تبلیغات مطبوعاتی جزو با سابقه ترین انواع تبلیغات به حساب می آیند که هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند. اگرچه تبلیغات اینترنتی مدت هاست گوی سبقت را نسبت به سایر انواع تبلیغات ربوده وطرفداران بیشتری دارد با این وجود از مزیت های چاپ آگهی در مطبوعات نسبت به سایر رسانه ها، در این می باشد که مخاطب مطبوعات با آرامش به خواندن آگهی می پردازد و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب می شود و هنگام نظاره آن، تنها خود را مخاطب آن آگهی می پندارد و این احساس، تاثیر گزاری آگهی را بیشتر می نماید. روزنامه ها یکبار و با سرعت بیشتری نسبت به مجله ورق زده و خوانده می شوند و معمولا در آخر روز دور انداخته می شوند، اما مجلات ممکن است مدتها نگهداری شوند و حتی در کلکسیون سایر نشریات اشخاص نگهداری شوند. طراحی تبلیغات چاپی، اصول مشخصی دارد که در صورت عدم رعایت آنها نمی توان انتظار فروش مناسبی را داشت. آگهی چاپی خود می تواند هدفهای متفاوتی داشته باشد مثلا معرفی محصول، معرفی شرکت ، یا فروش مستقیم کالا. فرض کنیم هدف آگهی، فروش مستقیم کالا باشد.

هرسازنده تبلیغات حرفه ای، قبل از شروع کار، نیاز به انجام تحقیقات دارد. در این تحقیقات محصولات مشابهی را که توسط رقیبان ارائه می شوند، بدقت بررسی کنید و مزایا و معایب آنها را مشخص کنید. سپس مزیت منحصر به فرد کالای خود را، نسبت به رقیبان بیابید. این مزیت شاید واقعا منحصر بفرد نباشد ولی مهم آن است که شما آن ویژگی را خوب و بزرگ جلوه دهید. چاپ اینگونه تبلیغات در چاپخانه های ویژه نشریات صورت می پذیرد و با توجه به امکانات نشریه، جنس کاغذ نشریه، بودجه تبلیغاتی شرکت و … تعیین می گردد. دربرخی قراردادهای تبلیغاتی به ویژه در مجلات، حتی نوع کاغذ در کنار مشخصات آن تبلیغ ذکر می شود. بیشتر شرکت های معتبر خودشان طراح و گرافیست اختصاصی دارند که طرح تبلیغ را انتخاب می کند. اما برخی موسسات هم با پرداخت هزینه بیشتر از طراح نشریه و مجله ای که به آن تبلیغ داده اند کمک می گیرند. تبلیغات چاپی غیر مطبوعاتی شامل  چاپ کاتالوگ،  چاپ بروشور، پوستر، کارت پستال و ست اوراق اداری و … می باشد که چاپ و کیفیت چاپ در آن نقش اساسی ایفا می کند.

تبلیغات چاپی

در تبلیغات چاپی غیر مطبوعاتی هر قدر هم که طرح اولیه خوب و متناسب طراحی شده باشد و گرافیست کار حرفه ای باشد اگر از چاپ مناسب و کیفیت مطلوب استفاده نشود کل کار زیر سوال خواهد رفت. برای معرفی محصولات و خدمات به تبلیغات نیاز است ولی این را باید در نظر گرفت که اثرگذاری و کیفیت تبلیغات اولویت اول بوده و انواع تبلیغات پر هزینه در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

تبلیغات

تبلیغات (به انگلیسی: Advertising)، (به فرانسوی: Publicité) تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

تبلیغات در قرن حاضر

البرت لاسکر را عنوان پدر تبلیغات نوین معرفی می‌کنند لاسکر در دهه ۱۹۲۰ تبلیغات را اینگونه تعریف می‌کند (تبلیغات عبارت از فروشنده در پشت دستگاه چاپ) آنچه مابه عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد زمان ظهور آژانسهای تبلیغاتی به صورت سازمان یافته و به وجود آمدن مجلات و کتابهای تبلیغاتی در سال ۱۹۳۰ مجله عصر تبلیغات گشایش یافت این مجله به صورت رنگی چاپ می‌شد.

وقتی که صحبت از تبلیغات در قرن حاضر می‌شود، نمی‌توان نامی از تبلیغات اینترنتی نیاورد. تبلیغاتی که مزایای بسیاری در خود دارد: ارزان است، فراگیر است، ماندگار است، هوشمندانه‌است، شبانه‌روزی است، هر زمان که شما بخواهید، قابل تغییر است و… کارکرد این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پر رنگ تر می‌شود. شاهد این امر بررسی رشد تبلیغات اینترنتی در بحران مالی کنونی (سال ۲۰۰۹) است.

تبلیغات پست مستقیم یک اسلحه واقعاً کارا جهت هدف گرفتن بخش خاصی از از بازار هدف است. شما می‌توانید کارت پستال، کاتالوگ، بروشور، خبرنامه و یا یک نامه ساده را برای مشتریان خود بفرستید. هدایایی درون پاکت قرار دهید که نشانگر اهمیت شما به مشتریان خود باشید.

این رسانه وسیله‌ای مناسب برای اطلاع‌رسانی در زمینه‌هایی مانند: فروشهای فوق‌العاده، تخفیفات فصلی، یادآوری اینکه شرکت مشتریان قبلی خود را از یاد نبرده‌است و شیوه‌ای مناسب جهت اطلاع‌رسانی بی واسطه و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان کنونی است. مزایای این نوع تبلیغات:

  • در سرویس پست مستقیم تبلیغات با ماندگاری بیشتری صورت می‌گیرد و اطلاعات زیادی را از این طریق به مشتریان می‌توان منتقل کرد
  • در این نوع تبلیغات می‌توان بازار هدف را شناسایی کرد و تنها برای این دسته از مشتریان تبلیغات کرد که باعث کاهش هزیته‌ها می‌شود.
  • در این روش تبلیغات می‌توان از بانک اطلاعاتی مراکز پستی نیز استفاده کرد در سازمان پست ایران واحدی بنام پست مستقیم وجود دارد

تبلیغات چیست؟

تبلیغات

تبلیغات، آگهی و آگاه سازی در زمینه معرفی و بیان مزایای یک محصول و یا یک خدمت مشخص برای فروش آن به مخاطب بوده که به روش ها و وسیله های مختلف به جامعه ی هدف داده می شود.
امروزه تبلیغات نقش بسیار مهم ومؤثری در میزان فروش و سود و ضرر یک شرکت بازی می کند و اساساً نقش حیاتی در روند کاری یک شرکت تولیدکننده و یا خدماتی دارد.
در دوره ای که در آن زندگی می کنیم تبلیغات، طیف گسترده ای را در بر گرفته و روش های ارائه آن بسیار متنوع و غالباً بسیار خلاقانه می باشد.
روزنامه ها، مجلات، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات فضاهای خارجی، فضاهای داخلی، تبلیغات در فضای مجازی، سایتهای اینترنتی، اپلیکیشن های تلفن همراه و گجت ها، ایمیل مارکتینگ، پیامک های تبلیغی و بسیاری راه های دیگر برای رساندن نام یک محصول وجود دارد که بیشتر متخصصان تبلیغات و بازاریابی ازآن استفاده می کنند، ولی در این میان نکته ی بسیار مهم و تعیین کننده، خلاقیت و ابتکار در روش تبلیغ و ایده است که باعث ماندگاری و موفقیت یک تبلیغ و به تبع آن افزایش فروش یک محصول می گردد.
در یک عکس تبلیغاتی مهمتر از برخورداری از کیفیت بالا، مؤلفه ی تبلیغاتی بودن عکس یعنی جذابیت و خلاقیت و به طور خلاصه خیره کنندگی عکس است زیرا در تبلیغات بدیهی است که هدف قانع کردن مخاطب محصول یا خدمت مورد تبلیغ برای خریداری آن است.
در این نوع تبلیغات شرکت تولیدکننده غالباً در کنار عکس تبلیغاتی که خود باید رسانای پیام ایده باشد، نیازمند نوشته ای کوتاه و مرتبط با محصول برای انتقال سریع تر پیام در نگاه اول مخاطب است که این نوشته می تواند یک شعار تبلیغاتی، شعار شرکت تولیدکننده، مرتبط با محصول و مزایای آن و… باشد.
برای جمع بندی می توان به این نکته اشاره کرد که حیات یک شرکت، یک تولیدکننده و … در گرو فروش محصول وفروش محصول در گرو تبلیغات کافی و مناسب آن محصول است و در واقع کمپانی های بزرگ تولیدکننده در سرتاسر جهان سود وزیان خود را مدیون نوع و حجم تبلیغات خود می باشند.

عکاسی صنعتی، فشردن یک کلید ساده

از نظر علمی ، ما بدون نور هیچ چیز را نمی بینیم و هر چه که می بینیم بازتاب نور از اجسام است. دوربین عکاسی نیز همانند چشم انسان ( البته بدون کیفیت فوق العاده چشم ) ثبت تصاویر را با کمک بازتاب نور از اجسام انجام می دهد، پس مهم ترین عامل دیدن، نور است.
از طرفی آنچه که تصویر زنده و یا عکس را برای چشم بیننده جذاب می کند و مخاطب را به دیدن آن صحنه ترغیب می نماید، نوع قرار گیری اجسام و زاویه نوری است که در آن حالت به آنها تابیده می شود. زاویه ی نور به قدری حائز اهمیت است که حتی در بعضی مواقع می توان جنس اشیاء مورد نظر را با تاباندن نور از یک زاویه خاص، به مخاطب القا کرد.
پس می توان نتیجه گرفت که نه تنها خود نور بلکه زاویه تابیده شدن و همچنین شدت تابش نور نیز در جذابیت یک تصویر زنده و یا عکس مؤثر اند.

ادامه

تاریخچه تقویم ایران

تاریخچه تقویم در ایران

طبق مطالعات انجام شده تقویم ایران از گاه شمار بابلیان که هم گاهشمار خورشیدی بوده و هم مهی گرفته شده و بعد از آن خود ایرانیان تقویم خورشیدی را فقط بر مبنای حرکت خورشید در طول روز و سال ابداع کردند . بطور کلی تقویم یا همان گاه شمار در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته و با ظهور زرتشت تقویم ازگاه شمار هخامنشی به تقویم زرتشتی تغییر یافت و در ایران رسمیت پیدا کرد.

پس از ورود اسلام به ایران در دوره ی ساسانیان علاوه بر تقویم خورشید ، گاه شمار قمری نیز استفاده میشد.

از جمله دانشمندانی که در دوره اسلامی دست به تنظیم گاه شمار زد خیام بود که موفق به ارائه ی گاه شمار جلالی شد.

به همین ترتیب در دوره ی اسلامی نیز تقویم تغییرات زیادی کرد تا امروز تقویم رسمی به تصویب مجلس شورای اسلامی در سرتاسر ایران رواج دارد.

در ادامه سیر تحول گاه شمار ایرانی را با  جزئیات بیشتری شرح میدهیم:

ادامه
Call Now Buttonتماس با ما